Author Topic: SH IV och det j-la lufthotet  (Read 1971 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
SH IV och det j-la lufthotet
« on: October 18, 2008, 18:29:52 »
Nu har jag gått och köpt mig SH IV. Det är härligt att vara ute och korsa oceaner. Dock har jag hittills kört ett enda uppdrag och där tog det tvärstopp, inspirationen försvann helt. Varför detta? Jo, det blev så inihelvete repetitivt!

Vadå repetitivt? Jo, det som händer överlägset mest, i en rätt vid radie runt Japan, är att man får syn på flygplan. Samma procedur varje gång. Kolla kursen. Se om de kommer att passera nära. Om så är fallet, ner i undervattensläge, vänta tills de passerat och så upp igen. Och eftersom de går tillbaka i samma spår istället för att flyga tårtbitar som är det logiska sökmönstret så kan man upprepa proceduren igen några minuter senare.

Upprepa tvåhundra gånger på en patrull och bli tokfrustrerad.

Sedan var jag på väg hemåt igen och kunde glad trycka upp tidens förlopp rätt kraftigt en stund när jag verkade ha kommit utanför deras sökvolym kring Japan. Säg den lycka som varar, en bit ut började det hela om igen men nu med hangarfartygsbaserat flyg. I mötande spår över Stilla Havet hade jag tydligen en hangarfartygsgrupp...

Hur hanterar ni detta? Ligger stilla i UV-läge dagtid? Går i UV-läge hela tiden med batteriladdningslöpor på ytan? Valium?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: SH IV och det j-la lufthotet
« Reply #1 on: October 19, 2008, 19:04:26 »
Såhär var min SH4 karriär.

Installerar SH4.
Märker att det inte funkar så bra med Vista x64. Grafikdrivisarna krashar ibland.
iaf. Försöker mig på karriären. Tar mig ut ifrån basen och sätter kurs. Orkar ju inte sitta här i flera veckor så jag snabbspolar. När jag börjar närma mig japan får jag en varning och snabbspolningen stoppar. Jaha. Ett fartyg siktat. "Close" och "Closing". Jaha. Vad kan detta vara. Kollar extern vy. Då är det en japs destroyer som nästan krockar med mig. Dyker och svänger snabbt som fanken. Efter några svängar så tappar han bort mig. Jag lägger mig på kurs och snabbspolar. Samma sak händer förutom att nästa gång varningen kommer så är en annan destroyer 20 meter från att krossa mig med frontalkrock. Kul nästan jämt. Pang, svårt skadad sjunker jag till botten. Hade inte en chans.

Är tanken att man ska spela i realtid eller är det meningen att man inte ska få en chans att gömma sig? Kanske ska man vara i uläge som ft säger.

Jag gav upp. Tyckte iaf att SH3 var bättre efter lite moddar+patchar.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: SH IV och det j-la lufthotet
« Reply #2 on: February 04, 2010, 22:37:16 »
Hur pass bra/dålgt funkar SH IV i multiplayer, någon som testat?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: SH IV och det j-la lufthotet
« Reply #3 on: February 04, 2010, 22:44:26 »
Inte testat tyvärr.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: SH IV och det j-la lufthotet
« Reply #4 on: February 13, 2010, 16:08:08 »
Tack för inputen RR, verkar som om UbiSofts MP lobby suger och det krävs VPN (typ Hamachi) för att få till nått..

/KC

>> It's all about teamwork! <<