DCS: Black Shark fakta & spekulationer

Started by KeyCat, October 15, 2008, 12:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

DCS får rätt mycket stryk på forumen nu, inte bara pga. starforce utan för problem med spelet... Jag har inte installerat det ännu.

Det här med äldre hård- och mjukvara är svårt. Hur länge skall en tillverkare supporta gamla produkter/versioner utan att kunden har ett supportavtal? Jag skulle faktiskt ha förståelse för en modell där man exempelvis vid inköp av en Cougar, får stickan för 1000:- plus 200x5 i inledande supportavgift. (alltså 5 års support) Sen efter 5 år kan man köpa ett paket med ytterligare 5 års support om tillverkaren vill det... men hur får man användarna att betala detta, drivrutiner som kräver inskrivning av supportavtalsnummer mm. Sådant här är svårt att få att fungera på en konsumentmarknad.

Det bästa är kanske att tillverkaren är tydlig vid lansering, Produkt X, version 1, släpps 2008 och kommer att supportas till 2015.

Jag jobbar och har jobbat på leverantörssidan... Vi har rejält röda siffror på en del produkter/områden därför att vi fortsätter ge service på produkter/tjänster till supportavgifter som är alldeles för låga för oss men som kunderna redan tycker är för höga. Hur vi än hanterar situationen så kommer kunderna bli sura på oss. (Det här handlar oftast om äldre prylar där det numera finns för få kunder att slå ut de fasta kostnaderna på)
Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

Första intryck efter ett par minuters flygande.
1. Otroligt likt LOMAC (duh!)
2. Mååååånga knappar och kombinationer
3. Varför kan jag inte få helskärmsläge?
4. Tack för att man har lagt in engelsk meny iaf  :)
5. Väntar nog på "full engelsk" version och ett par patchar  :-\

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Finns det någon engelsk patch eller hur får du fram menyn?

Swebeast

En av undermapparna heter "Ru" (sitter inte vid den datorn just nu så jag kommer inte ihåg exakt var) ändra om den till "Ru1" så får du engelska menyer.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Fick inte igång testversionen... får bli att vänta eller att skita i det beroende på recensioner. Kommer det ett demo?

KeyCat

@Swebeast

Stämmer ryktet att träd ej går att kollidera med och att de inte bryter AI'ns LOS? Hur pass mkt bättre är terräng mesh'en än LOMAC's (de bilder jag sett visar en marginellt bättre terräng mesh)?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Quote from: KeyCat on November 10, 2008, 12:00:26
@Swebeast

Stämmer ryktet att träd ej går att kollidera med och att de inte bryter AI'ns LOS? Hur pass mkt bättre är terräng mesh'en än LOMAC's (de bilder jag sett visar en marginellt bättre terräng mesh)?

/KC



Träd går ej att krocka med. Vad gäller LOS...har inte hunnit prova men....gissa själv  ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<