DCS: Black Shark fakta & spekulationer

Started by KeyCat, October 15, 2008, 12:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

#27
 - Inget stöd för TIR1/TIR2/FreeTrack! Du mÃ¥ste ha/köpa TIR3 eller nyare för att det skall funka i DCS: BS. Av denna anledning avstÃ¥r jag troligtvis DCS: BS. Har inte lust att "tvingas" uppgradera en fullt fungerande TIR2 -> TIR4 för att NP skall tjäna mer pengar!

Om ArmA kan stödja TIR1/TIR2/TIR3/TIR4/FreeTrack sÃ¥ skulle även DCS: BS kunna om de ville det men det ligger givetvis i NP's egenintresse att sälja pÃ¥ oss den nyare TIR4 för 1500+ SEK.  >:(

Pissed!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Äh.. Nu fÃ¥r du ge dig keycat. Släng bort din gamla skit nu och köp en ny fräsh trackir 4. Jag lovar att du kommer gilla 6dof. Man kan inte snÃ¥la hela livet..   :)


Jag fick tyvär inte igång min "testversion" pga av att jag inte lyckas få bort Srarforce på 64bit maskineriet. Det blir ett nytt försök när jag installerar om till xp 32 bitars.


KeyCat

#29
Quote from: RedRiver on October 25, 2008, 01:52:08
Äh.. Nu fÃ¥r du ge dig keycat. Släng bort din gamla skit nu och köp en ny fräsh trackir 4. Jag lovar att du kommer gilla 6dof. Man kan inte snÃ¥la hela livet..   :)

Precis som ctrl har sina principer så har jag mina :)

Det handlar inte direkt om snålhet utan först och främst att det är IMO ett djävla dåligt sätt av NP att mjölka sina kunder! Jag är säker på att det inte finns något tekniskt hinder att stödja även TIR1/TIR2 (givetvis enbart 2DOF då) för det är precis vad BIS gör i ArmA, utan de väljer att de inte vill stödja sin gamla TIR1/TIR2 kunder i ett försök att "tvinga" dem att köpa nytt!

Jag köper inte det! Vad kommer härnäst? Kanske du e beredd på att köpa den senaste "Cougar model X" eller kanske TIR5, TIR6 härnäst för varje ny sim du vill lira? Som om det inte går åt nog med pengar för att hålla CPU/GPU/RAM uppdaterade för att få någorlunda FPS i nya simmar!

Dessutom, att slänga bort fullt fungerande grejjor bara för att det finns nya att köpa har aldrig tilltalat mig, inte undra på att vi har dagens avfalls/miljöproblem när Mammon får härska...

Kanske jag köper en TIR4 o ger min gamla TIR2 till någon polare så småningom men detta är min spontana reaktion.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

Det går ju alltid att sälja gammal utrustning.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Jag blev irriterad redan när man var tvungen att köpa Flaming Cliffs när jag hade Lock On sedan tidigare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names