Author Topic: DCS: Black Shark fakta & spekulationer  (Read 15829 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
DCS: Black Shark fakta & spekulationer
« on: October 15, 2008, 12:30:38 »
Tänkte det kunde vara idé att flytta fokus från det ganska uttjatade ämnet StarForce (har dock full förståelse för er som drabbats av tidigare versioner) till vad det egentligen handlar om...

Quote
DCS: Black Shark to be released in Russia on 17 October

Digital Combat Simulator: Black Shark will be released in Russia and other CIS states through 1C Company on 17 October. Details of DCS: Black Shark includes:

Digital Combat Simulator: Black Shark

• DCS: Black Shark is a simulation of the Russian Ka-50 attack helicopter and is the first simulation module of the Digital Combat Simulator series by The Fighter Collection and Eagle Dynamics.

• DCS: Black Shark can be played as the most realistic combat helicopter simulation ever created for the PC with authentic flight dynamics and systems modeling. Black Shark may also be played as a console-style arcade game for the casual gamer.

• A detailed and accurate 330,000 sq km depiction of the western Caucasus region serves as the battlefield and includes a broad array of eastern and western air, land and sea units.

• Each air, land and sea unit is accurately modeled to include detailed models, weapon systems, movement dynamics and artificial intelligence. Each bullet, rocket, shell or bomb fired is modeled in detail for accurate performance.

• Powerful and easy to use Mission and Campaign Editors are provided to allow creation of user-created missions and campaigns. Non-linear campaigns are provided with unlimited replayability.

• Multiplayer game play is provided to include both cooperative play using the Ka-50 data link and head-to-head. Multiplayer supports up to 16 players.

• A set of detailed training missions, single missions and a campaign are included.

Ka-50 “Black Shark” Features

• A highly-detailed six degrees of freedom cockpit allows you to look anywhere in the cockpit using TrackIR®.

• An unrivalled flight physics system provides the most realistic helicopter flight experience available.

• Interface with the fully 3D cockpit using a mouse with the option for an English cockpit.

• Detailed modelling and control of engine, fuel, hydraulics, electrical, navigation, radio, fire suppression, sensor, and weapon systems (casual game play modes also available).

• Advanced weapon physics for missiles, rockets and cannon rounds to include ricochets.

• Detailed simulation of the “Shkval” optical targeting system and the “Vikhr” anti-tank guided missile system that allows attacks on both ground and air units.

• Accurate emulation of both the “ABRIS” moving map navigation system and “Skosok” night vision goggles for day and night missions.

In addition to the Russian version, a single western version (DVD and download) including support for English, French, German and Spanish is currently in development. Much localization work still remains and there will be a 90-day period between when the western version is completed and submitted to the various Age Rating Authorities as required by law (ESRB for USA, PEGI for Europe (less Germany) and USK for Germany), then presented to distributers and when the game will be available for purchase. Although the game will be completed in 2008, it may not be available for purchase until early 2009.

Between now and the release of the western version, we will be releasing free content for DCS: Black Shark to include: the PDF DCS User Manual (165 pages), the PDF Ka-50 Simulation Flight Manual (400 pages), and an English-only interactive demo.

A printed, spiral-bound, extended 550 page Ka-50 flight manual will also be available for sale.

Both the retail and digital download versions of DCS: Black Shark will be using the latest version of StarForce. The DVD version will require a weekly check and the download version with have 10 activations. This decision was made only after three years of testing using well over 100 beta testers over a wide array of hardware and installed software. During these three years of intensive testing, not a single tester encountered a StarForce-related problem. We feel StarForce provides a safe and effective means of combating software piracy.

DCS: Black Shark will be available in both boxed retail versions and internet download from http://www.digitalcombatsimulator.com/

Sales price of the western version is to be determined.

Minimum system requirements: Windows XP, Vista; CPU P4 2GHz or AMD equivalent, RAM 2 GB; Video 256MB RAM, compatible with DirectX9; 5GB of HDD space; sound card; DVD ROM; keyboard; mouse.

Recommended system requirements: Windows XP, Vista; CPU Intel Core 2 Duo 3GHz or AMD equivalent, RAM 2 GB; Video Card with 512 MB RAM (ATI Radeon HD4850+ or nVidia GF8800+), compatible with DirectX9; 5GB of HDD space; sound card; DVD ROM; TrackIR®; keyboard, mouse, joystick.

Efter att ha snurrat rundor på diverse forum etc. igår kväll så har jag personligen följande reflektioner (som först och främst fokuserar på de saker jag irriterar mig på i LO:FC):

 - Av de screenshots jag sett så ser DCS:BS i stort sett identiskt ut med LO:FC. Med andra ord förvänta er inga stora förändringar grafik mässigt, frågan är om de har implementerat ett bättre LOD-system denna gång (jag hoppas verkligen det)?

 - Samma terräng/miljö att flyga i som i LO:FC dock något högre terrain mesh.

 - Vet inte om detta är sanning eller myt men det påstås att träd ej skymmer AI LOS och att det dessutom går att flyga rakt igenom dem som i LO:FC. Förvånansvärt om detta är sant med tanke på att det är en hkp simulator???

 + Mission editorn verkar kraftigt förbättrad med stöd för slumpade objekt och stöd för triggers.

 - Vädret verkar vara det samma livlösa "3-läges väder" som LO:FC har, dvs antingen inga moln, lite moln eller massivt overcast.

 + Inbyggd multiplayer game browser.

 + Skalbar avionik och flightmodel för de som inte vill köra max realism.

 o Maximalt 16 spelare i multiplayer (vi brukar ända aldrig bli så många ;) ) men utesluter några större MP events.

 + Fullt stöd för 6DOF TIR (men hoppas att min gamla hederliga TIR 2:a fortfarande funkar i 2DOF mode).

 + Klickbar 3D cockpit.

 - Ingen dynamisk kampanj, de kallar den "phase based", kanske funkar ok/bra men svårt att säga innan test. Den håller dock inte koll på objektstatus mellan mission vilket är mindre bra.

 - Ingen dedikerad server (påstås dock att sådan skall "eventuellt" släppas vid ett senare tillfälle).

 + Flight model och avionik verkar simulerat i detalj.

 + Bra skade modellering där olika delar/system kan skadas eller slås ut.

Använder "+", "o", "-" för att indikera vad jag personligen tycker är bra, neutralt eller dåligt och detta är vad jag hinner med för tillfället men hoppas andra fyller på med fakta ni hittar.

Kanske också kan vara bra att samla länkar till de first impressions/reviews som lär dyka upp inom kort här...

/KC

« Last Edit: October 17, 2008, 00:56:33 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #1 on: October 15, 2008, 18:45:38 »
Grymt bra post katten. Men jag hoppas dock att det blir bättre mesh än i F:C..  Flyger man helikopter så vill man ju ha lite dalar att gömma sig i.

Swebeast

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 605
    • ICQ Messenger - 907636
    • View Profile
    • Email
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #2 on: October 15, 2008, 19:33:27 »
Jippi! Äntligen en värdig motståndare till Longbow 2  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #3 on: October 15, 2008, 23:14:05 »
Intressant. Iofs har jag nog inte lirat helisim seriöst sedan Gunship 2000, som kom tidigt 90-tal..men ändå :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #4 on: October 16, 2008, 09:42:28 »
Bra initiativ KC!

Det ser ändå ut att vara mycket godis i denna, helt klart. Det måste vara ett av de mer testade spelen på länge?....
Synd att de säljer manualen separat dock, så sant som det är sagt att manualen kan vara just den morot som får folk att betala för spelet.

En sak som alltid förföljt simmar  (enligt mig iaf) är bristen på bra koppling mellan den vida terrängen och objekten som rör sig på den eller står på den. Det är väl något av det svåraste att få till bra men det har nästan alltid kännts som att det inte riktigt stämmer - att hus och fordon känns utkastade. Jag kan inte sätta fingret på det men det ser ju också lite olika ut i olika simmar.

Men det blir väl så mycket mer relevant i en helikoptersim, för precis som Rivvern säger - man vill ju gömma sig. Och då är det inget kul att hovra framför ett hus som ser ut att vara ett dockhus med pixelstora texturer på... Men men, jag har bara sett lite snabba screens än mindre gameplay..

Jag är grymt nyfiken på vad de lyckats prestera. Listan tycker jag nog är lovande, men det är utan att ha lirat mycket av liknande spel tidigare då...
snappahead

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #5 on: October 16, 2008, 17:41:31 »
 - Inget stöd för multi-core CPU'er.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS:Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #6 on: October 16, 2008, 23:12:59 »
 + Den ryska download versionen av DCS: Black Shark kommer att kunna köpas även av oss västerlänningar om så önskas. Tyvärr kan jag ingen ryska så tvivlar jag kommer att köpa men det är ju inga stora pengar det är fågan om, om nu ryktet nedan stämmer...

Quote
In discussions with the director of Eagle Dynamics, I can relay that the Russian version of DCS: Black Shark will be available for download from the Eagle website and 1C Online on October 17th or soon thereafter. Payment method will likely be credit card. Please note the Russian version will have no English localization or documentation.

 + Det ryktas om ett pris på under 150 SEK (vilket låter mycket billigt)!

 + Ryska flight manualen till DCS: Black Shark kan hämtas här http://duke49th.de/BlackShark/

/KC

« Last Edit: October 16, 2008, 23:45:50 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: DCS: Black Shark fakta & spekulationer
« Reply #7 on: October 17, 2008, 15:52:33 »
lol, ursäkta mig men vafaen ska man med en rysk manual och ett spel där allt står på ryska till? Eller sitter du på oanade kunskaper när det gäller ryska, kc? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names