News:

No significant change

Main Menu

Bildvisningsprogram, tips önskas!

Started by Slammer87th, August 26, 2008, 17:00:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

Tjena,

Ville bara kolla om det är någon som har tips på enkelt bildvisningsprogram. Jag är ute efter något som kan skapa en "spellista" ungefär som en playlist till MP3-spelarna som bara håller reda på vilka filer som skall ingå och i vilken ordning. Det skall heslt bara spara filnamnen utan någon sökväg så det fungerar även om man kopierar hela katalogen till en annan volym eller ett USB-minne. Det behövs någon form av "ljusbord" så man kan sortera bilderna! Jag är så innerligt trött på alla monsterstora program som antagligen ta me fa.. t.o.m. kan koka kaffe ;)

Behöver jag anvancerad bildbehandling så tar jag photoshop och måste jag ha in en massa animationer och tjafs så kan jag köra med Powerpoint men jag är alltså ute efter något enkelt basic för bildvisning! Allra helst skulle det gå att köra från en exe som kan ligga på USB-minnet så man kan använda det medhavt oxå!

Tacksam om någon har några förslag att kika på!

/slammer

Andreas

#1
FastStone Image Viewer

Ett mycket bra, snabbt och litet bildvisningsprogram. Freeware dessutom.
De flesta tidningar har en förmåga att missa denna guldklimp och går oftast på de mer kända diton.

Finns dessutom i "portable"-format.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern

Wow! Den hade jag missat. Skall testas!

Andreas

Återkom gärna med synpunkter Rivvern.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Tankade den, gillar "portable" versioner skarpt! Blir lite testande i helgen, tog också resizer progget.
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Själv använder jag ACDSee men det börjar bli klumpigt.

FastStone gör ett screencaptureprogram som är helt överlägset smidigt så om de är lika bra på annat lär det vara bra - faktum är att jag tänker dra hem det för jag kände bara till deras screencapture program tidigare. Tack för tipset!

Jens
snappahead