News:

No significant change

Main Menu

Tillbaka till Ubuntu (8.04)

Started by ctrl, April 25, 2008, 21:50:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Körde Ubuntu 7.10 i rätt många månader men gav upp pga. lite småstrul såsom saknade skärmupplösningar och ljudproblem samt att Arma-servern inte fungerade bra.

Jag har saknat Ubuntu så nu när 8.04 kom och jag har en äldre maskin ledig så testar jag igen. Jag vet inte om det beror på förbättringar eller att jag kör på annan hårdvara (Nvidia) men nu fungerar alla skärmupplösningar.

Nu ska det utvärderas under ett par veckor. Om det fungerar bra så kommer detta att bli min primära dator/operativsystem för seriösa saker som Internetbanking, mail, skapande av texter, kalkylblad och bildspel. Så får de kraftigare burkarna med XP hantera spelen och uppspelning av HD material och multikanalsljud.
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Jag drog in Ubuntu 7.10 på min huvudburk för några veckor sedan och det fungerade finfint. Trådlöst nätverk, mina ljudkort, t.o.m. ATI-drivrutinen gick relativt smärtfritt att installera.

Fast jag använder Windows XP till det mesta trots allt, Eve Online funkade kasst i Linux.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Min kommande bärbara har jag stora planer att köra just Ubuntu på. Har dock bara inte bestämt mig för vilken maskin som ska köpas.
Tips (och trådkapning)?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Har inte hittat något problem ännu, grafiken fungerar, mushjulet fungerar.... jag kommer åt min NAS
Control
87th Stray Dogs VFW