News:

No significant change

Main Menu

39N

Started by Phlerp, April 24, 2008, 09:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Ang. Windows i flygplan skall jag visa en till skräckinjagande bild ur verkligheten på LAN:et... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Om jag inte issminner mig är bilden ovan från verkliga livet, eller hur Magnus? Utan att för den skull gå in på detaljer :)
snappahead

Magnus

Quote from: griffin on April 28, 2008, 12:45:47
Om jag inte issminner mig är bilden ovan från verkliga livet, eller hur Magnus? Utan att för den skull gå in på detaljer :)

Den är från ett Viggenplan sa jag ju!  Skulle haft mer av interiören på bild uppenbarligen.

Brat

Kan tanken med 39N och bara flygflottilj i södra änden av sverige vara två delar av samma tanke, dels anses inte denna del av landet vara lika viktig att skydda, dels kan man med 39N:s nya motor supercruisa, och mer bränsle finns tillgängligt? Vad tror ni ???
-Brat

Brat

Quote from: Magnus on April 29, 2008, 19:50:56
Quote from: griffin on April 28, 2008, 12:45:47
Om jag inte issminner mig är bilden ovan från verkliga livet, eller hur Magnus? Utan att för den skull gå in på detaljer :)

Den är från ett Viggenplan sa jag ju!  Skulle haft mer av interiören på bild uppenbarligen.

Funkade inloggningen som startspärr också? :)
-Brat

F16_Filur

Använde ni Intel-processorer till NT/Viggen?

Vad för typ av CPU används till systemen i Gripen?

griffin

QuoteDen är från ett Viggenplan sa jag ju!  Skulle haft mer av interiören på bild uppenbarligen.

Sorry, missade den raden. Jag visste det ju, men givet att jag inte såg den raden var frågan befogad. Skall läsa ordentligt nästa gång :)
snappahead

Lupson

För den Gripen-intresserade finns det en dansk dokumentär om en reporter som får flyga Gripen:

http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer/Oversigt/20080207145841.htm

Helt okej, även om reportern är lite flamsig. Dom snackar också lite Gripen NG och visar bl.a. provkörning av F414 monterad i Gripenplan i en motorprovningsrigg - på full EBK. Jag fattar inte hur planet sitter kvar...

Också lite bilder från dome-simulatorn. En sån skulle man haft hemma..
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X