Author Topic: Spånar om pris för beg. Cougar.  (Read 3308 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Spånar om pris för beg. Cougar.
« on: March 30, 2008, 18:50:08 »
Vill bara höra era idéer.

Det gäller alltså första versionen, speedbrakehylsan har pajat, men en oanvänd ersättning från Guillemot finns + två av Ians mod alu-hylsor för speedbrake och dogfightswitchen. Har bara inte brytt mig om att sätta på det.

Annars funkar allting, inga problem med spaken när jag körde sist för cirka 6 månader sen. Den har tidigare stått undanställd längre än så utan att visa några av de typiska problemen med "spikar" osv.

Gasreglaget enda egentliga problemet - det har blivit lösare efterhand, ratten på undersidan är på max, men handtaget är på gränsen att inte stanna i den position man lagt det i. Vet inte hur man fixar det här?

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #1 on: April 15, 2008, 21:22:30 »
min spontana.. är det någon som sysslar med cougar (nyköpt alltså) sen x45, x52:an kom?

Bra pris, smidiga.. och mycket spak för pengarna jämfört med cougar tycker jag spontant..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #2 on: April 15, 2008, 22:33:08 »
Sist vi hade en debatt om priser så var jag väl det som trodde på lägst marknadsvärde men jag tror nog fortfarande att man ska vara glad om man får 50% av nypris... så vad kostar en Cougar idag 17-1800... 50% är ca 850... dra av lite för throttleproblemet och jobbet med att byta ut sbs... så är det inte mycket mer än 500:- kvar.

Har man ingen flickvän som kräver avyttring eller svåra platsproblem så ska man behålla sina prylar annars är det nog bara att acceptera att datorprylar i allmänhet har sämre andrahandsvärde än tom. bilar :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #3 on: April 16, 2008, 14:46:52 »
Det bästa med X45 är gasreglaget. På Cougarn är det tvärtom spaken som är höjdpunkten. Har inte testat X52, men överger jag Cougarn lutar det nog åt CH Hotas. Nån som har erfarenhet av det här?

Ian´s prylar kommer nog att åka på ganska snart, så återstår gasen. Vore inte dumt att få den tyst också.

Var är bästa stället att söka info om jag vill fixa throttleproblemet?

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #4 on: April 16, 2008, 21:12:27 »
Köp Hall-pottar.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #5 on: April 17, 2008, 01:42:17 »
Köp Hall-pottar.

Ok, jag vet inget om sånt här. Du menar att sådana inte bara ökar känsligheten till det bättre, utan även inverkar godartat på själva trögheten i reglaget?

>>> Ctrl, med min flickväns hjälp lyckades jag installera Ian´s housings.  :D

ctrl

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
    • View Profile
    • Email
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #6 on: April 17, 2008, 11:18:47 »
Har hon någon syster?  8)
Control
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1527
    • View Profile
Re: Spånar om pris för beg. Cougar.
« Reply #7 on: April 17, 2008, 13:21:27 »
Har hon någon syster?  8)

Det fungerar inte lika bra med en bror?  :-*