News:

No significant change

Main Menu

För lågt?

Started by Justin Case, January 30, 2008, 14:21:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Horizon

Nice, i still med fraktplanet som gjorde en sniff över kameramannen efter start från "svenska" banan i Kongo för några år sedan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Länker har slutat fungera, men går man via

http://www2.mil.se/sv/Nyheter/Nyheter-milse/Herculesplan-flog-for-lagt/

kan man se den. Lågt, men med den utbildning förarna har inte farligt enligt min uppfattning. Inget att rekommendera för Börje Pilot utan lågflygutbildning kanske, men så var det inte han som flög heller. Hoppas FM inser det.

Flugebyn är för övrigt en vacker plats på jorden, nu när jag tänker på det. Dit får det kanske bli en hojutflykt till sommaren! Hojutflyktat dit förut, men då var färgen på hojen fel för några längre stopp i sol på gröngräset. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Löjligt att bråka om en sån sak, gubbarna skall ju kanske snart ut i verkliga hotbilder så låt dom ta ut svängarna på hemmaplan så är man bättre förberedd då det verkligen behövs.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Det verkar som om vi kommer att bli lika trista som exempelvis amrisarna.

Visst händer det olyckor pga. sådana här aktiviteter (ex. den i Uppsala) men ett samhälle där vi i alla sammanhang siktar på nollvision för olyckor, blir ett förbannat trist ställe att leva i.
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Det är som med det mesta som *egentligen* kanske är obra på ett eller annat vis, men som funkar pga att inget händer och/eller ingen blåser upp det. Sen kommer, inte helt sällan, pressen (med en i spetsen) och då rullar hela drevet igång.

Visst, pressen har en viktig roll att bevaka och rapportera, men ibland får saker lite väl stora proportioner. Och jag gillar Aftonblaskan som både "rapporterar" om tilltaget och hur dumt det var och samtidigt har en länk till filmen bredvid...

Hur mycket jag än gillar (extrem) flygning tycker jag nog att vissa regler är till för att följas... men att sparka karln vettefåglarna om jag tycker gagnar någon. En tillsägelse borde räcka imho.
snappahead

Horizon

1. Reprimand samt konsekvens (tömma latriner en vecka).
2. Ut och flyg med dig igen, Biggles!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

snappahead