Crysis = Snyggt!

Started by Lupson, October 30, 2007, 19:20:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Måste bara säga...Crysis är det överlägset snyggaste spel jag någonsin sett. Helt sanslöst. Om man gillar shooters (jag är väl egentligen ingen större fan, men demot kan man ju testa) tror jag man kommer gilla det.

Synd bara att min 1Ã,½ månad gamla dator inte kan köra det med acceptabel framerate när man krämar på med detaljnivån och med hög upplösning. Hmm, Crossfire??

Någon annan som testat?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Japp! Jag kör på optimala inställningar och det är verkligen underbart. Mina ögon blir lite irriterade i början på grund av all detaljrikedom men efter ett tag är det underbart! Älskar att ta ett monterat maskingevär och skjuta på palmer och växter. Helt klart en överraskning att det inte kräver så mycket dator. Ge mig fullversion TACK!


edit: körde precis igenom demot. Varför är det så kort?  buh buh.   :D

ctrl

Ett multiplayertest i helgen? Har inte tankat demot ännu men ska.
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Ctrl: Är inte 100% säker, men jag undrar om inte demot endast var singleplayer?

Kan tillägga att jag spelade klart demot igår. Jag kan köra allt på high och 1280*1024 med riktigt bra framerate så länge jag slår av FSAA eller har den på max 2x. 4x eller mer så blir det ospelbart. Hoppas ATI kan fixa till FSAA-prestandan på HD2900XT-korten, det är en rejäl akilleshäl på dem just nu. Även utan FSAA är spelet sanslöst snyggt, bör tilläggas.

Får nästan dra in den där Vista-installationen snart som man kan testa detta, World in Conflict och BioShock med DX 10
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

swedex

Vill man köra på "very high" settings i XP så kan man testa att editera .cfg filerna på demot
Dock ville det inte flyta på för mig efter jag gjort detta..

http://www.actiontrip.com/link.phtml?http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0#msg203789

ctrl

Det är bara för skoj att det första liret som skulle bevisa att vista är bättre visar sig vara en bluff. Lika stor bluff som de program som var skrivna så att gamla powerpc macar fick bättre prestanda än wintelburkar ;)

Nu till frågan, kommer det att gå att köra detta via wine eller något på en linuxburk med hyffsad prestanda  8)
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

swedex: Testade också "Very High"-knepet, och visst blev det ännu lite snyggare. Vattnet bl.a. Jag körde 1280*1024 med allt på Very High och utan FSAA med schysst framerate.

Visst fasen är Vista en fet bluff. Vore det inte för att jag kör en hel del program som verkar funka klart bäste under "native Windows", hade jag gärna gått över till Ubuntu, eller kanske testat att köpa en Mac.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW