News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Quote from: Horizon on May 25, 2012, 19:23:32
För många hästkrafter per kilogram hoj kombinerat med för lite hjärna. Låter hemskt men det är sanningen. Jag körde som bekant själv åt helvete med en sporthoj och jag vet hur dumt man tänker (eller inte tänker) när man sätter sig på en sån där sak. Enda sättet att undvika hemskheter är att hålla sig långt borta, eller börja köra mx eller enduro då du åtminstone kör åt skogen (!) på inhägnat område och inte riskerar andra människors liv.

Jag visste inte att du kört MC, men det måste vara frestande med den typen av spjut. Har sett det mesta med Ghostrider, uppenbarligen är han tävlingsförare så det går inte riktigt att jämföra. Mitt tips är att använda söndagsmorgnar kl 05 sommartid om man vill dra på på motorvägen. Annars kan att köra snålt och säkert också bli en utmaning.

I det här fallet tror jag hans flickvän hade hetsat honom att köra från dem. Synd han inte tog det lugnt när han skakat av sig Saaben, och körde in på någon skogsväg eller nåt. Med mörkret hade ju helikoptern varit rökt.

F16_Filur

Quote from: Horizon on May 31, 2012, 22:25:32
Undrar vilken höjd han hade kunnat plana ut på om han fortsatt rakt upp? :)

http://www.liveleak.com/view?i=c34_1338477668

Mäktigt, synd han inte fällde en matta klusterbomber  ;)

Undrar om det skulle räcka med en sidewinder för att få en sån att krascha?

Horizon

Hehe, en AIM-9 hade på sin höjd böjt några turbinblad i en motor eller kanske repat lacken. ;)

Ang. motorcyklandet så ja, jag körde under (nästan) ett år i min ungdom. En pojkdröm som gick i uppfyllelse och jag trodde nästan inte det var sant den dagen jag hämtade ut min sprillans nya Kawasaki. Tio månader senare trodde jag inte det var sant när jag mötte en bred jäkla traktor i en vänsterkurva och tvingades räta upp rakt ut i trollskogen. Som genom ett under körde jag av mellan en bergvägg och ett vägräcke, men det blev en schysst flygtur iaf. Var där några dagar senare och plockade delar från hojen och fotade lite.

https://www.dropbox.com/gallery/17333969/1/Blandat?h=bd58d8

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Den såg lite tilltufsad ut där på andra bilden, gick den att återställa? Berätta gärna lite om flygturen, hastigheten och så...

Med lite sämre timing hade du blivit bergtagen och suttit och räknat nåt trolls guldpengar.  ;)

Fågeln och kattungen var sanslöst bra för övrigt...

Horizon

Hojen blev skrot och flög gjorde jag för att det låg en lagom stor sten nere i diket som det tog stopp mot. Som skjuten ur en kanon. :) Flög, studsade, flög, studsade, rullade. Började med att känna efter fötterna och benen. Kröp sedan uppför backen och hängde mig över räcket. Minns att någon liten tjej ropade "mamma, är han död!?" och tänkte att jag inte fick skrämma henne, så jag vinkade lite matt och sen orkade jag inte mer. Svensk och ovan som man är vid att ta plats tyckte jag att det var ganska skönt att bli omhändertagen av en massa ambulanspersonal (typ två stycken).

Farten? Det gick i 70. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Verkar som om du klarade dig relativt oskadd då... det är coolt när man gör det efter rejäla vurpor. Har själv gjort en flygtur på en tio meter när jag åkte slalom en gång. Det var off pist och skidan gled under en rot som stack upp precis som en snara.  :)

Angående MC, sist jag kollade så säljer de tydligen inte längre lätta mc med effekter på 20-30 hkr.