News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bALoO

Såg ut att göra ont. Att han lyckades få ur sig ett par ord direkt var imponerande.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

NeoBlood

Quote from: Horizon on February 12, 2012, 20:06:51
Läckert! Nästan så man ångrar sitt yrkesval och önskar att man hade läst jättetankermotorteknikerprogrammet istället. :)

Supertanker Engine Room Tour

På sådana här ställen har det hänt att man irrat omkring letandes efter Engine Control Room. Men oftast håller jag till på bryggan då jag väl släpps ut ur kontoret.

Jobbar på Consilium Marine & Saftey som tillhandahåller det mesta inom säkerhet inom den marina världen. Brandlarm, Gasdetektion, Radar, VDR, IBS, Speed Log mm mm.

Jobbar främst med ett mjukvarubaserat Saftey Management System som vi har  installerat på mestadels lyxkryssare. Vi hade brandlarmet på den numera ökanda Costa Concordia.

För er som gillar militärt har vi system på dessa också bla.







Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

FFS, Neo! Ta genast med mig på en tur i en Visby-klass. Jag kan låtsas vara en gas...dämpare eller nåt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Hoooo... kul jobb!

Horizon går f ö inte någonstans i närheten av något du jobbar med utan sin personliga assistent, d v s mig! ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Och min personliga assistent har alltid en ambrosiakaka redo ifall en spontanfika skulle dyka upp. Detta kan ju inte bli annat än perfekt! Neo, när och var möter vi upp? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

Hahaha,

ambrosiakaka och gasdämpare kan ju inte bli annat än succè  ;D

Instämmer också i att Horizon definitivt kan behöva en personlig assistent  ;)

Var ett tag sedan jag var nere i Karlskrona, senast inom marinen var det HMS Belos på City Varvet här i Göteborg.



Ska nu sluta hijacka Fartränder i kalsongerna.
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

I den här tråden får man spåra ur hur mycket man vill. Det var därför jag startade den. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Quote from: NeoBlood on February 19, 2012, 12:14:34

På sådana här ställen har det hänt att man irrat omkring letandes efter Engine Control Room. Men oftast håller jag till på bryggan då jag väl släpps ut ur kontoret.

Jobbar på Consilium Marine & Saftey som tillhandahåller det mesta inom säkerhet inom den marina världen. Brandlarm, Gasdetektion, Radar, VDR, IBS, Speed Log mm mm.

Jobbar främst med ett mjukvarubaserat Saftey Management System som vi har  installerat på mestadels lyxkryssare. Vi hade brandlarmet på den numera ökanda Costa Concordia.

För er som gillar militärt har vi system på dessa också bla.

...



Vad är det för krigsfartyg på sista bilden?