News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Andreas

Om jag tolkar texten rätt så måste du ha tillstånd för att flyga radiostyrda luftfarkoster när det sker i kommersiella syften.

"Övrig verksamhet med obemannade luftfartyg kan betecknas som modellflyg om ändamålet är till exempel tävling, sport, hobby eller rekreation. I dessa fall rekommenderas att respektive modellflygförbunds stadgar för flygning följs."
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

Beautiful evening

FPV är skitkul och är riktigt stort just nu.  ;)

Brat

Här är någon som jag tror är en norrman på besök i min centralort Kalix, har flyger från platsen bakom det nybyggda utomhusbadet nere vid Kalixälven, tycker det blir lite kompromisser mellan fotoflygning och aerobatics, men man kan i alla fall se en hel del av orten. Själv bor jag 1 mil söderöver. diamond 2500 over kalix

-Brat

Brat

Jag blir mer och mer osäker på om det är en norrman eller ej, men högt kom han med denna motorseglare!? Jag arbetar där det ryker till vänster om älven vid 3:48, och bor på andra sidan, jag måste åka upp hit till Kalix för att ta mig över, men vissa vintrar plogas det isväg över älven mellan byn och fabriken, då blir det lite kortare, dock inte i år då snön kom före ordentlig kyla och isen är rent ut sagt skitdålig, trots att vi haft -25 till -30C den senaste veckan så klarar den inte av att kyla ned vattnet ordentligt då snön isolerar.
-Brat

Horizon

Läckert! Nästan så man ångrar sitt yrkesval och önskar att man hade läst jättetankermotorteknikerprogrammet istället. :)

Supertanker Engine Room Tour
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Journalistik eller sjön är de yrken jag ibland tänker att jag hade kunnat tänka mig om inte om hade varit. Dock inte som maskinbefäl - skulle varit på bryggan så man ser något. Tre månader i en bunker utan fönster så tror jag man kan det. :/

Har han värstkustingen varit på Maritiman på sistone? Jag måste tillbaka, med någon som är nördig nog för att se charmen med att tillbringa en halv dag i maskinrummet på Småland. Sambon må vara förtjusande men hon har vissa brister, som att hon tycker att sex timmar ombord på ett musealt örlogsfartyg räcker... för alltihopa! Inte bara maskinrummet! Oerhört. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names