News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Snygg formationsflygning, men jag får seriösa rysningar av det här. Känns som något hämtat ur en skräc-scifi där svärmar av onda robotar jagar oskyldiga människor... Comming to a future near you.

A Swarm of Nano Quadrotors

Brat

Shit pommfritt! Undrar hur många de kraschat när programmet inte velat vara med eller det blivit oscillationer i formationerna?

Smällen... undrar om dt inte var vid byggandet av den Kinesiska dammen i Gula floden, tycker mig känna igen omgivningen från en film om evakueringen av flera städer där?
-Brat

Lupson

Riktigt häftigt!

Vet att det fanns några embedded-ingenjörer på förra jobbet som byggde en sån där flygtingest som hobbyprojekt. Men att därifrån få dem att flyga synkat på det viset. Riktigt imponerande.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Quote from: Phlerp on February 02, 2012, 19:04:06
Snygg formationsflygning, men jag får seriösa rysningar av det här. Känns som något hämtat ur en skräc-scifi där svärmar av onda robotar jagar oskyldiga människor... Comming to a future near you.

A Swarm of Nano Quadrotors

Damn, det där var häftigt. Nu börjar det likna något! I början (0:45 ca.) tyckte jag att jag hörde The Imperial March någonstans i bakgrunden. :)

Ang. sprängningen - ja, det kan nog stämma Brat. Har kollat upp det lite mer och såg ett liknande klipp i en dokumentär jag hittade efter en stunds surfande.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Har suttit och kollar runt lite bland andra klipp med quadcopters och octocopters och kom att tänka på att såna där måste vara perfekta redskap för räddningstjänster runt om i världen. Får man på en kamera med bra upplösning och IR-kapacitet och lång räckvidd hos sändare/mottagare så är det ju ett jättebra verktyg när man gör eftersök, eller bara behöver bevaka ett område, t.ex. en skogsbrand. Är de kanske redan i bruk i dessa ändamål?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Kruxet är väl att klippen i filmen ungefär motsvarar driftstiden.

Bättre med större snurror.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Ja, där har vi ju en, men finns den (eller liknande) "in action" någonstans och då menar jag icke militärt? I större produktion borde ju såna där vara bra mycket billigare än att skicka upp helikoptrar för att söka efter bortsprungna orienterare i skogarna. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Kan du sedan använda både värme- och optiska kameror så blir letande i 3D visning möjligt och kanske underlättar att skilja vilsekomna människor från större djur.

Jag såg på http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Luftfartyg/Obemannade-luftfartyg-UAS/ att det finns listor över vilka som har tillstånd att flyga UAS i olika klasser, vad jag också reagerade på, måste man nu för tiden ha licens för att få flyga radiostyrda plan? Det fanns ju så små plan listade som mellan 1,5-7 kg och även under det?
-Brat