News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Jag undrar hur mycket effekt som krävs, det kan nog vara endel. Vore ju lite kul med solpaneler och batteri annars.
...000... =)

Horizon

Eller en liten fusionsreaktor...

Vilket får mig in på Stiftelseböckerna och hur de använder ordet "atom" på de mest roliga sätt. Atomarmbandsur, atompistol, atommotor i bilen osv. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Sant, fast det ligger nog ännu längre in i framtiden, vore kul med nått man kan använda typ nu...  :)
...000... =)

Horizon

När jag hade Discovery Mix brukade jag kolla på The Deadliest Catch på kvällarna. Nu får man hålla till godo med vad man hinner se hos morsan som har kanalen, annars är det Tuben som gäller. Här ett smakprov på hur kallt det är i havet där de fiskar...

Deadliest Catch Man Overboard Rescue
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Quote from: Horizon on September 21, 2009, 15:19:26
Eller en liten fusionsreaktor...

Vilket får mig in på Stiftelseböckerna och hur de använder ordet "atom" på de mest roliga sätt. Atomarmbandsur, atompistol, atommotor i bilen osv. :)

"Stiftelseböckerna" ???????
-Brat

ft

Isaac Asimovs stiftelsetrilogi. Ungefär så klassiskt som det blir inom traditionell sci-fi.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

#286
Det var nog en 30 år sedan man läste Asimov, minns inte att de kallades så, kommer ihåg lite av reglerna för robotar dock, blev påmind av Will Smiths film härom året dock.

Edit: måste bara klargöra att jag tror på dig, men att mitt minne är svagt!
-Brat

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names