News:

No significant change

Main Menu

Fartränder i kalsongerna

Started by Horizon, October 26, 2007, 14:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

ft

Med tanke på att mynningsflamman går tjugo grader neråt i den avslutande freeze frame-bilden... jag synar!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Quote from: ft on November 09, 2008, 19:55:34
Med tanke på att mynningsflamman går tjugo grader neråt i den avslutande freeze frame-bilden... jag synar!

Jag håller med, men noterade i en kommentar att han tydligen skjuter lösa skott och att det är krutrester i kombination med tryckvåg som gör att ballongerna går sönder. Har ingen aning om detta kan fungera dock. Men coolt ser det iaf ut. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hade varit kul att få se (och höra) en sån här i verkligheten. :)

http://www.youtube.com/watch?v=sngLL29LH14
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Cool. Ser rätt stark ut. De har riggat den för att göra så va?

Brat

Man ser ju att de slår ifrån två brytare som svänger bort, men de hade nog fuktigt i luften eller för litet avstånd mellan, om det inte är fejkat, det skulle slita rätt bra på grejorna om detta inträffade varje gång.
-Brat

Mupp

Om det funkar i Utriket som jag kan minnas att det funkar i Svedala så är det där vad man kallar frånskiljare. Det är inte den man använder när man bryter en ledning, det har man brytare till. Brytare är slutna saker, åtminstone för dådär stora ledningar, och i brytaren släcks ljusbågen när man bryter. Brytningen där går i storleksordningen skitfort, och släckmedlet brukar vara olja tror jag, men det kan vara luft också har jag för mig.

Frånskiljare har man för att ha ett synligt avbrott på ledningen. En ledning som ska vara frånkopplad för exempelvis arbete ska brytas, frånskiljas och låsas i frånskilt läge. Frånskiljarna är inte gjorda för att bryta ledningen, det troligaste är väl att brytaren på den där fasen har pajat och dom offrar frånskiljaren för att bryta ledningen. Eller nåt i den stilen.

Jag insåg häromveckan att det snart är tio år sen nån försökte lära mig det här. Det betyder två saker: jag kan ha glömt hur det faktiskt är och hittar på allt, samt jag borde börja planera för en ordentlig ålderskris. Frågor på detta?

Brat

Jo, jag har någonstans i bakhuvet hört att man spränger ihop skadade kraftledningar, på nåt sätt, är detta något du minns?
-Brat

Mupp

Min herre! Du får utveckla! Jag förstår inte hur du menar.