Hej,, det är jag igen. Har några funderingar runt falcon

Started by zebra, October 12, 2007, 15:56:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Tjena gubbar,

Jag ser att har blivit lite ändringar på forumet.  Ser klart trevligt ut.

När jag tar en titt på falcon-tråden så kan jag se att en del av de "senaste" trådarna har dragits igång av mig. Tror inte att jag är den ende som kör falcon men vill ändå checka hur ni övriga simmers spenderar era "flyg-timmar". Eller är det bara 87e-gänget som håller igång med sitt "hardcore"-flygande? 
Jag har för egen del varit begränsad i mitt flygande och också haft problem med vissa settings i min router-brandvägg, men som nu är fixade.  Så nu kan jag köra på nätet igen.

Har några funderingar...

-Är det någon/några som flyger regelbundet på nätet?
-Är det F4AF eller OF (open falcon) som gäller?
-Jag är mer och mer nyfiken på OF. Vad ska(bör) jag göra(tänka på) för att komma igång med OF4.5? (Jag  har21"widescreen och Gforce88000GTX)
-Kan någon ge tips om länkar till öppna Falcon-servrar utöver Hyperlobby???

Det skulle vara kul att flyga lite med humans igen.

/zebra  :)

Lupson

Har i ärlighetens namn nog inte kört någon Falcon sedan online-kriget mot Italienarna för ungefär ett år sedan. Sitter väl förankrad i Eve-träsket. Men blir det LAN eller andra online-event är jag nog sugen på att vara med på ett hörn.

Tyvärr har jag väl inga bra svar på dina frågor, har inte testat OF.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

OF för hela slanten. Överlägset AF på alla sätt och vis tycker jag. Bara 3D-cockpiten i sig är värt ett byte.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

Som Luppe säger så är jag ingen stadig Falcon flygare utan kör ganska spontant. När det gäller LAN så ställer jag upp direkt. På tal om lan.. Dax att planera ett Halmstadslan kanske?

zebra