LAN´et i Helsingborg & Ghost (Spegling)

Started by Maverix, February 13, 2002, 22:09:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Maverix

Ett önskemÃ¥l frÃ¥n de som skall vara med pÃ¥ LAN träffen i Helsingborg, gör en ââ,¬Âghostââ,¬Â (Spegling) av er Windows installation.
Har ni ett system som är stabilt och ni vet att det inte är nÃ¥gra konstigheter sÃ¥ ââ,¬Âfrysââ,¬Â denna installation med en ghost, annars kan det vara ide att ominstallera Windows och ghosta sedan.
Som sagt, detta är endast ett önskemÃ¥l men det kan ââ,¬Âräddaââ,¬Â ett LAN om nÃ¥got knasigt skulle ske. Jag och Sandro har haft ett LAN med en tredje kollega som hade trubbel med sin dator och han hade ghostat sin dator, det tog ca 4 min att Ã¥terställa hans dator till en ââ,¬Ârenââ,¬Â installation med alla uppdateringar, han var med andra ord uppe i luften medan vi andra gick och fyllde pÃ¥ kaffe.

För de som inte har "Ghost" så rekomenderar jag att ni skaffar det, kostar ca 400-600 kr men är GULD värd. Annars kan jag fixa detta med mitt ghost program när ni kommer hit.

Maverix



Fancy

bra idé!!! Har själv inte programmet men som du sa kan vara värt att skaffa!

Fancy out!

Horizon

Är det månne Norton Ghost du talar om? (Det som ryms på en diskett). I så fall har jag det redan, men jag tror att jag gör en helt ny installation av Windows 2000 Pro innan jag ghostar.

Något jag bör tänka på kring Win2kPro innan jag formaterar? Jag har kört WinME innan.

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Ja det är nog bäst att göra en nyinstallation och tänk pÃ¥ att formatera NTFS om du har nÃ¥gorlunda snabb dator. Det har visat sig (Jag har märkt det själv) enligt en test pÃ¥ AnandtechÃ,´s hemsida om skillnaden pÃ¥ Fat32 & NTFS dÃ¥ man kör Win2000, med datorer under 1Ghz blev snabbare med FAT32 än med NTFS.
Det var en magisk gräns på 1Ghz, allt över detta gjorde NTFS märkbart stabilare & rappare.
Nu när du har Ghost har du möjlighet att ghosta Win2000 med Fat32 och NTFS för att snabbt byta installation om du skulle finna nÃ¥got av de tvÃ¥ filsystemen fördelaktiga. En annan grej att tänka pÃ¥ är just att du har den senaste Ghost som klarar av Win2000 NTFS, för det är skillnad pÃ¥ NTÃ,´s NTFS & Win2000.

Maverix

SledgeHammer

Outlook?! Är ni tokiga?
Mvh  - Stefan -


Horizon

Ja, jag är tokig. Har använt Outlook Express i två år nu, och jag fattar verkligen inte varför det skall vara så farligt?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Outlook express funkar bra tycker jag. Använde eudora på jobbet förut. Tömmer man alla brev o så funkar outlook hyfsat tycker jag ;)

Är slö antar jag också.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Maverix

Jag kör själv med Outlook. Det SledgeHammer menar är nog alla säkerhetshål som funnits i Outlook (Hackarnas dröm)själv är jag noga med min backup, & en Ghost har jag så jag kan vara igång på några minuter om jag får ett haveri.