Author Topic: Uppdatera nosig.se  (Read 13871 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 428
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #56 on: October 15, 2011, 13:23:01 »
Härligt! Presentationstexten har jag för mig att det var du som skrev ihop. Jag tog den från de gamla nosig.se-sidorna som jag hittade på http://www.archive.org
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 428
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #57 on: October 17, 2011, 14:47:27 »
Jag kastade om lite på sidan så att presentationen av Nosig dyker upp först. Skapade då även en "blog"-sida där blog-posterna dyker upp. Är det bättre med blog-sidan först? Letade även igenom arkivet så nu skall det finns olika bilder på alla sidor.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #58 on: October 17, 2011, 17:14:16 »
Jag kastade om lite på sidan så att presentationen av Nosig dyker upp först. Skapade då även en "blog"-sida där blog-posterna dyker upp. Är det bättre med blog-sidan först? Letade även igenom arkivet så nu skall det finns olika bilder på alla sidor.

Tror det blir bäst om blog-sidan dyker upp först. Åtminstone så länge det skrivs med jämna mellanrum.

Det finns en images-mapp på nosig.se FTP:n jag tänkte tanka hem. Kan nog finnas en och annan bild där som går att återanvända. Har ingen aning om vem som "äger" respektive bild dock, men vederbörande får väl i så fall säga till ifall det stör.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 428
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #59 on: October 24, 2011, 22:53:33 »
Jag har registrerat nosig.net och petat om så forumet nu använder det domännamnet. Tänkte ta tag i Wordpressen också då vi ändå har lite problem med bilderna där.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #60 on: October 25, 2011, 08:56:45 »
Jag har registrerat nosig.net och petat om så forumet nu använder det domännamnet. Tänkte ta tag i Wordpressen också då vi ändå har lite problem med bilderna där.

Gott. Jag skall påminna Obizzz också. Ju fler domäner desto roligare!

Ang. wordpress: När jag laddat upp en bild och väljer "Insert into post" (eller vad det nu heter) får jag bara en blank sida. Dessutom hittar jag inte hur man tar sig tillbaka till bloggpostens redigeringssida från bilduppladdningssidan.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 428
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Re: Uppdatera nosig.se
« Reply #61 on: October 25, 2011, 21:16:08 »
Ang. wordpress: När jag laddat upp en bild och väljer "Insert into post" (eller vad det nu heter) får jag bara en blank sida. Dessutom hittar jag inte hur man tar sig tillbaka till bloggpostens redigeringssida från bilduppladdningssidan.

Nu har jag fixat med vår Wordpress så att bildhanteringen fungerar. Du har även fått ett mail med information om ditt lösenord då jag blev tvungen att sätta ett nytt.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970