News:

No significant change

Main Menu

Uppdatera nosig.se

Started by Subroc, October 07, 2007, 15:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

även om hemsidan inte uppdateras särskilt ofta så borde länken till nya forumet uppdateras

griffin

sant så sant!

obizzz?...
snappahead

Lupson

Jag har fixat det nu, och också lagt upp en liten nyhet. Förvånansvärt nog fungerade admingränssnittet så bra att man inte behövde röra varken kod eller databas manuellt. Mohahahaha!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Med tanke pÃ¥ hur sällan vi historiskt har uppdaterat sidan, skulle jag föreslÃ¥ att den rensas pÃ¥ det mesta... att det endast skrivs en generell beskrivning av vad vi pysslar med, att det är forumet som är aktivt (eller nÃ¥tt  ::) )  med en länk till forumet och sedan en beskrivning av inloggningsuppg till TS.

Alltså, en enkel sida som jag kan tala om för folk i Arma att gå till, där de sen enkelt hittar till TS och till forumet. Bort med all inaktuell spelinfo mm.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

HÃ¥ller med Control! LÃ¥ter bra! Finns det ingen smidig funktion att posta nyheter pÃ¥? Typ som chatfönstret pÃ¥ http://mobil.flygsimulator.se/ . Klart.. MÃ¥ste ju vara säkert mot hackers med.  Jobbigt att skriva ett inlägg för en enkel och ganska oviktig nyhet.

Lupson

Om nyhetsfunktionen är sÃ¥ värst smidig vet jag väl inte, men det är bara att leta reda pÃ¥ login-uppgifterna jag mejlade ut för 2Ã,½ Ã¥r sedan (eller gjorde jag det??) och klicka sig fram i menyerna :-D

Jag måste nog ha tag på Obizzz för att få lösenord etc. till SQL-gränssnittet för att kunna rota fram folks användaruppgifter. Jag kom av någon underlig anledning fortfarande ihåg mitt. Jag skulle tro att man kan göra det mesta Ctrl vill mha admingränssnittet. Fast då vete sjutton hur sidan kommer se ut.

Jag vet ju själv med mig att jag inte kommer uppdatera annat än på (mer eller mindre) uppmaning, även om det varit kul att ge sidan lite liv med Lan-rapporter och exempelvis info om att ArmA liras på torsdagar för intresserade.

Vad tycker ni andra?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

Jag är ju inte så jäkla aktiv, men hemsidan kostar i princip nästan inget alls och jag använder själv min mail där ganska ofta så det kommer väl finnas kvar.

Vi kan ju fixa en enkel sida med lite beskrivande text och länk till forumet eller något sånt.

Måste bara komma ihåg hur saker och ting var gjort och in och gräva lite.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Rivvern

Kan vi inte göra något åt hemsidan?

Jag tycker att vi lägger ner den och att vi gör forumet primärt.
Kanske en jätteenkel sida som folk hittar till och som vidarekopplar till forumet. Jag har sett flera bra sidor men kommer inte på vilka de är nu. Några tips?


Om inte annat så kan väl iallafall forum länken uppdateras så den funkar.