World in Conflict

Started by Lupson, September 29, 2007, 16:01:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Någon som testat? Körde demot och tycker det är väldigt snyggt, men att det är svårt att få till någon mer seriös "strategi" då det hela blir lätt kaotiskt hela tiden. Iofs är det väl synnerligen realistiskt med ett kaotiskt krig, men för att jag ska gilla ett sådant spel vill jag kunna planera lite mer. Hade gärna sett ett "paus-läge" där man får ge order.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Drog hem demot och testade lite idag men jag höll inte ut särskilt länge. För likt Ground Control som jag nästan spelade sönder och samman i början av tjugohundra. More of the same fast med lite ny grafik och tuffa ljud, är mitt omdöme.  ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Jag hade missat Ground Control men har införskaffat World in Conflict. Är roligt på sitt sätt men man får ta det för vad det är. Känns mer som ett arkadspel än som en simulator.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Salsam

Körde både demot och nu köpt spelet. Måste säga att jag är fast i det. Visst det är mer arkard än någon simulator, men det har det heller gjort anspråk på.
Kampanjen kör man igenom på en dag, kanske för den härliga storyn och de medryckande mellanscenerna. Tycker det det är bra känsla i kampanj spelet.
Dock är det ju i MP som WIC gör sig bäst. Rolig snabb action med drop-in funktion. Matcherna ligger i genomsnitt på 10 minuter sprängfyllda med action från start.
Kul idé med endast 3-10 enheter att kontrollera istället för "bygga-största-möjliga-armé" det brukar vara i andra "resurs harvande" spel. I MP är samarbete nyckeln mellan de olika grenarna (Inf, Pansar, Hkp, Support) och inte sällan måste man byta gren för att anpassa sig till slagfältets behov. Alla har dock tillgång till Tactical Support som tex. att kalla in art, CAS och diverse andra funktioner.

I sann BF2 anda registreras alla matcher på "rankade" servrar och ger din ranking samt du kan förtjäna medaljer och badges. Spelet är också, vad jag förstått, väldigt tävlings anpassat. Där det redan har gått ett flertal tävlingar runt om i världen. Det är även lätt att skapa Klaner via spelet.

Ja, har man spelat Ground Control I & II så känner man igen mycket, men jag vet inte om det är negativt... Själv spelade jag bägge och tyckte de var väldigt underhållande.
Skönt att slippa resurs hanterandet och kunna koncentrera sig på att kriga.
Spelet flyter bra på min Laptop, på lägsta grafik men höga fps, samt min stationära 3.6 Ghz. Dock saknar jag DX10 stöd på mitt grafikkort vilket sägs göra spelet otroligt snyggt med volymetriska moln effekter och dynamisk rök.

Slutsats: Ett multiplayer spel för kort snabb intensiv action.

Betyg: 9/10

Detta är Salsam, rapporterande från en varm lägenhet i ett övrigt ruggigt och dimmigt Halmstad.

Lupson

Har "fulspelat" WIC lite mer nu, har inte bestämt mig om det blir köp än dock. Snackade lite WIC med en polare igår som spelat kampanjen ganska långt. Banan i demot tyckte han var en av de klart sämsta och dessutom mest röriga. Jag är nog böjd att hålla med, i varje fall om man jämfört med de två kampanjbanorna jag spelat nu.

DX10 säger du..jag har ju grafikkortet för det, men då måste man väl installera Vista? Hmmm, kanske är en lämpligt terapiuppgift för en bakfull Lupson.

(F.ö. flyter spelet perfekt i 1600*1200 med allt på max, jag gillar min nya burk :-)  )
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Swebeast

Har det och måste erkänna att jag blev lite besviken. Lite som Company of Heroes (som jag gillar skarpt) men "med vyn ett snäpp högre upp i atmosfären" och rysligt mycket snabbare tempo. Man hinner sällan njuta av den fina grafiken nere vid marknivå :-\. Som nämnts tidigare så gillar jag även historien bakom och alla filmklipp mellan uppdragen - de ger mer kött på benen och inlevelse.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC