News:

No significant change

Main Menu

Nya forumet

Started by bALoO, September 28, 2007, 06:52:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bALoO

Nu är forumet flyttat och ligger på rätt maskin. Tyvärr så blev det strul med utf8/latin1-skillnader på test- och produktionsdatabasen så var det absolut snabbaste att konvertera testdatabasen till utf8 och flytta över till nuvarande maskin. Då själva konverteringen av forumet från openBB till SMF tar drygt 4 timmar så jag orkar helt enkelt inte igen. Förhoppningsvis kan vi leva med att de förändringar som gjordes på forumet mellan 24 september till 27 september inte kom med över hit.

Vill passa på att tacka Snajper för alla år av hostande av Nosig-forumet.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Snajper

Då så... Då var flytten klar och jag lyfter mina händer ifrån NoSig. Det har varit en kul tid, men nu får det vara bra. Jag kommer ta bort webbsidan och lägga in en referens till nya sidan så att bortkomna och nytillkomna hittar rätt. Jag kommer säket titta till sidan ibland för att se om ni sköter er. ;)

Men utan vidare krumelurer, tack för mig.

/Kalle aka Snajper.
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Rivvern_

#2
Jättekul!! Jag vill personligen tacka dig Snajper. Du är en schysst kille som har hjälpt oss att ha detta forumet.


Baloo.. Är du huvudadmin nu?
Kommer vi att kunna ladda upp bilder och filer till en viss storlek?


EDIT: Trevligt med en kalender!

bALoO

QuoteBaloo.. Är du huvudadmin nu?
Jo, det är väl så.

QuoteKommer vi att kunna ladda upp bilder och filer till en viss storlek?
Upp till 128KB per postning skall gå bra.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Rivvern_

Vad sägs om att döpa om OFP trådarna till ArmA? Går väl dock inte att döpa om de helt då det är mycket OFP information i dem.
Men kanske OFP/ArmA, OFP/ArmA Online?

ft

Yay! Härligt!



Och näst bäst: Min planpostning blev kvar.  :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Coolt, bra jobbat !
Även om jag inte hunnit delta i diskutionerna på länge så är jag ju inne och tittar nästan varje dag.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Ja, TACK snajper för tiden som varit och jobbet du lagt ned!! Otroligt uppskattat!
Och tack ni som engagerat er i flytten och nya forumet, super! :D

Mot nya höjder, eller hur var det? ;)

mvh Jens
snappahead