News:

No significant change

Main Menu

Ny Star Wars-tråd...

Started by Horizon, May 30, 2002, 00:28:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag har precis varit och sett SW Episode II, och jag måste säga att jag blev mäkta imponerad!

Efter Episode I, som var en veritabel katastrof, hade jag inga höga förväntningar på tvåan. Men fasen vad importerad jag blev!

Det var bara ett par grejer som störde mig. Speeder-jakten i början var på tok för lång. Dialogen var något av det träigaste jag upplevt och ibland kändes det hela lite _för_ fabrikerat i dator.

MEN, allt detta vägdes upp av den härliga känslan av PURE EVIL som hela tiden genomsyrade historien! I ettan var det ju bara Darth Maul som var någorlunda ond, men här känner man det ju till och med hos den unge Anakin när han...

Jag säger bara en sak:

BLAME IT ON THE SAND PEOPLE !!

Utan detta scum of the universe skulle vi kanske haft rätt kille på rätt plats i slutet av Episode VI ... ;)

(Men då skulle ju serien inte bli lika spännande).

Ja ja, det var några saker till som blåste bort mig totalt. Bl.a. allas vår härlige lille gröne man med käpp, som när han blev lite ****ed off tog av sig sin stela kropp och blev en furie av energi! Det var länge sedan jag ryste av välbehag över en scen i en film. Ikväll hände det igen... :D

Gå, Yoda, gå!

Ahhh... nu skall jag gå och lägga mig och drömma om Episode III, och när vi äntligen skall få se på lite _riktig_ ondska! Såg en intervju med GL och han sa att den skulle bli riktigt mörk.

Jag kan knappt bärga mig...

Ego vos benedictio
in nomine magni dei nostri Satanas
ave Satanas
ave domini inferi
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Fasen, nu måste jag ju ändra min avatar också... Så här kan det ju inte se ut... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Hmm... en sån där flygpryl som klonerna använder vore inte dum att leka med... :)
Mvh  - Stefan -


Horizon

ctrl:>> Ny avatar på gång! Vänta bara... ;)

Sledge:>> Nä, de var inte dumma de där "pansarskyttefordonen"...

Måste säga att jag blev överraskad av att klonerna var på "de godas" sida. På grund av filmens titel hade jag fått för mig att de skulle vara onda (men det blir de väl med tiden...).

Ahhh... jag drömde så härligt om filmen inatt! Jag var mitt i smeten med ett lasersvärd och parerade laserskott och hackade robotar och onda grevar. Tyvärr väcktes jag av klockan annars hade jag nog slagits än... :p

Nu skall jag fixa min avatar... hehehehe... *skrattar elakt som Emperor Palpatine*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names