News:

No significant change

Main Menu

Straight-pipes.org

Started by Subroc, August 14, 2007, 19:16:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

försökte komma åt forumet från http://straight-pipes.org/nosig/ adressen men jag kom till någon reklamsida, är siten på väg ner nu?

Rivvern_


Rivvern_

Ja hur går det med detta egentligen. Deet va la götteborjarna som skulle spana på detta?

griffin

Nån som kapat domännamnet? Eller så har vår käre webhostsamarit äntligen gjort slag i saken och börjat avveckla med att säga upp domännamnet...?
snappahead

griffin

Vid närmre koll, det verkar helt enkelt som avtalstiden på straight-pipes gått ut och inte förnyats. Detta är säkert avsiktligt.

Frågan är om man kan förvänta sig att själva servern försvinner snart. Det är ju inte säkert, att låta bli att förnya är ju inte samma sak som att plocka ned något aktivt.

Nåväl, detta är ju inget vi inte var beredda på. Men man blir förvånad ändå :D
snappahead

bALoO

#5
Jag har varit i kontakt med Snajper ett par gånger för att få till flytten men han verkar ha mycket annat att göra. Mailar igen.

Edit:
Suck .. har ju bara hans straight-pipes.org-adress. Finns det någon som har en fungerande mailadress till snajper eller känner till några andra kontaktvägar?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Snajper

Ojojoj... Inte behöver ni vara oroliga för att jag låter er hänga... Överflytten till västkusten kommer att genomföras, när vet jag inte. Anledningen till att domänen gick ut var att dom skickade ett mail till min backup-låda på hotmail, och den tyckte det var spam så jag fick det aldrig... Men nu är det betalat och löst.

Hur som... Flytten kommer bli av, det har dragit ut på tiden p.g.a. att det varit jävligt körigt nu ett tag, ungefär fr.o.m. då vi började prata om flytten. Det är inte lugnt än, men jag hoppas kunna dunka iväg en kopia av databasen till Baloo snart.

Sorry för avbrottet.

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

griffin

#7
AH, ok. Inget att ursäkta - sånt händer och de av oss som är mest beroende av Nosig hittade ju hit ändå :D

Flytta är drygt, om det så handlar om datorer eller hela bohag :) Önksar dig lycka till!
snappahead