Author Topic: EECH 1.9  (Read 4261 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
EECH 1.9
« on: August 11, 2007, 16:22:30 »
Tänkte bara höra ifall det är någon mer som är intresserad av den här gamla godingen, precis som Clark sa i en tråd längre ner så har EECH fått sig en rejäl uppsving.

 Riktigt spännande att smyga omkring bakom kullar och murar för att undvika att bli nedskjuten (vilket är svårt!). Det är inte Lock On vad gäller grafiken och inte heller Falcon med tanke på avioniken men kul är det.

lätt att installera :p   bra länk

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #1 on: August 11, 2007, 17:57:34 »
Avioniken förbättras dock i.o.m. varje ny version.

Fortsätter utvecklarna i samma takt så kanske Black Shark får lite konkurrens... ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #2 on: August 12, 2007, 17:20:00 »
Precis Andreas!
Jag läste något någonstans om en "ground-stabilized" FLIR, måste erkänna att så som det är nu kan det bli lite kyttigt när man ska försöka låsa målen (om man inte använder hover hold dvs.), finns detta eller har jag bara fått för mig att det gör det?

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #3 on: August 12, 2007, 20:15:51 »
Quote
Originally posted by Andreas


             Avioniken förbättras dock i.o.m. varje ny version.

Fortsätter utvecklarna i samma takt så kanske Black Shark får lite konkurrens... ;)


Finns Black Shark ute?? Det var länge sedan man hörde något om den.

z.

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #4 on: August 12, 2007, 21:01:53 »
Nope, ingen BS än så länge. Men det släpps nya filmer då och då, så det verkar leva iaf.

Ground stabilized FLIR tror jag du väljer i eech.ini.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #5 on: August 12, 2007, 23:31:54 »
Justin: Aha, lätt att installera....ironi... :-) Kollade på den sidan och blev mer eller mindre mörkrädd av hur svårt det verkade vara. Man börjar bli gammal och van vid one-click installers.

Fråga: Fattade inte riktigt - behöver man ha något av orginalspelen eller är det fritt fram att köra? Har något minne av att hela rasket open-sourceades för några år sedan. Har inte lirat seriöst helikopterlir sedan Gunship 2000 tidigt 90-tal. Det spelet ägde rätt bra faktiskt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #6 on: August 13, 2007, 12:16:14 »
Det finns en "one click installer", typ :D

Hur det kan vara krångligt förstår jag inte. Även den förra metoden är enkel.

1. EECH
2. Patch 1.4.1C
3. "all-in-one install file" http://www.eechcentral.com/files/allmods186/EECHAllMods.exe
4. Patch 1.9

http://www.eechcentral.com/wiki/index.php?title=Installation_guide

Du behöver fortfarande EECH i orginal för att få det att fungera. Det enda EEAH tillför är rörliga mätare i Apache- samt Havoc-helikopterarna.

Källkoden släpptes under en licens, vet dock inte vilken.


EECH som det är idag är väldigt bra, och långt ifrån orginalet.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EECH 1.9'
« Reply #7 on: August 13, 2007, 20:33:11 »
Jag skojar inte om spel som är lätta att installera!!!!!!

"NEW One single all mod mega download  just get everything upto version 1.8.6 and install it in one go"