News:

No significant change

Main Menu

Drifting

Started by ft, July 26, 2007, 15:02:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Fan simon, det är ju GGG på dig. Trodde du var ung. Normalt är det ju jag som brukar veva med moralpinnen, men du får nog ta över nu. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Ja, de fick sluta att leka med de dyra stridsfordonen.

http://www.youtube.com/watch?v=np3Zey19pWQ

F ö noterade jag idag att våran fältbil har regnr GGG... :p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

simon

Jag är väl bara bitter över att våra befäl inte var lika slappa och överseende som de verkar vara på I19. Min förare spann loss lite på en isfläck garageplan i våras och fick megadunderutskällning av närmaste löjtnant.

ft:

Hade något utav banden fått minsta grepp i det läget hade det varit Bandkrängningen Allan och drivkransar/slutväxlar hade flugit åt helvete. En stridsvagns drivsystem är inte gjort för att glida runt i tangentens riktning med fullt spinnande band. Han hade lika gärna kunnat flyga rakt in i garagebyggnaden om det hade velat sig illa.

Brat

För det första såg det ut att vara ett av det halaste väglag som finns, kraftig hal is med snö på, för det andra så skulle jag anse det bättre att fortsätta spinna banden tills nosen och rörelsen var i samma riktning, då kränger inga band, värre om du under sladd slutar att gasa. Jag tror inte det var någon större risk att banden skulle kränga av så som de körde, men om det hela tål det varvtal som gavs är väl en annan femma.

Undrar vad färdskrivaren på bussen visade för toppfart?
-Brat

simon

#12
Jag har sett bilder på ett inte speciellt välmående drivaggregat som gått sönder av snällare behandling med isfläck, än vad som som syns på filmen det länkas till.

"Såg ut att vara" är väl knappast ett underlag jag skulle vilja ha när jag ger mig ut och ut och leker med ~60 miljoner skattekronor.

Motorns varvtal är något jag också reagerade på, men tyvärr glömde att ta upp.

Jag är väl fortfarande mest chockad över att befälen tillåter att sådant här sker, och verkar ha överseende med det. Det är en helt annan kultur och inställning till verksamheten än vad jag är van vid.