News:

No significant change

Main Menu

Grattis Chopper!

Started by Bax, July 05, 2007, 20:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

QuoteOriginally posted by ctrl
lol... Andreas eller från början var det väl phoenix eller nått :D

hahaha knappt jag kom ihåg det där namnet. På nåt LAN i Grytet har jag hetat Phoenix, men det var ju fyra år sedan.... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Grattis! Inte bara till bedriften utan att du har tid till sånt (onej, ingen bitterhet här inte... :D )

Skitkul! Återkom gärna med nån warstory senare! :)
snappahead

Obizzz

Jag var ju inne och vände i 87:e och det är verkligen ett kanongäng men jag hade inte riktigt tiden eller engagemanget som krävdes.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Slammer87th

Grattis Chopper mycket bra jobbat!

Oxå jag har hunnit med att flyga med Chopper under IQT-fasen, vill minnas att det var formationsflying med inplace, delayed, crossturns m.m. och den första SFO:n :D Vi får se till att fixa till en svensk fourship med Chopper, Bax, Control, Viking och undertecknad vad det lider :) Looking forward to fly official missions together!

/slammer

Mupp

QuoteOriginally posted by Slammer87th
... en svensk fourship med Chopper, Bax, Control, Viking och undertecknad vad det lider :)
...
/slammer

Nu är jag ju inte mycket till matematiker, men det där fick jag till fem.

Och stort grattis Andreas, fast jag hoppas du inte lämnat dom riktiga flygetygen för såna där med lagade vingar? Hur mycket tid har du lagt på att komma in i spelet?

Andreas

Du kan vara lugn Mupp, mina helikoptrar släpper jag inte så lätt.

Falcon-flygningen har alltid funnits där, även om det inte varit lika mycket under hela tiden. Ca 13 timmar lades på IQT innan uppflygning.

Något jag innan medlemskapet i 87th inte lade speciellt mycket vikt vid var alla grundläggande kunskaper i Falcon eftersom jag körde alla mina uppdrag/kampanjer offline förutom vid NOSIGs LAN. Att kunna starta och landa säkert tyckte jag räckte... Att jag dessutom alltid flög som lead offline gjorde att jag inte brydde mig om formationsflygning etc det minsta.

Men det har det blivit ändring på nu, och jag märker hur viktigt det är, speciellt när det är bara humans i luften. När man flög med AI som wingies så tog dom alltid hänsyn till alla ens misstag, det kan man inte räkna med längre.

Nyttigt är ordet sa Bull. Jag har märkt att ju mer träning jag lägger på att få grunderna rätt, desto lättare går flygningen och jag kan koncentrera mig på att bygga SA mm.

Sa jag att det är roligt också! :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

#14
QuoteOriginally posted by Slammer87th
            Grattis Chopper mycket bra jobbat!

Oxå jag har hunnit med att flyga med Chopper under IQT-fasen, vill minnas att det var formationsflying med inplace, delayed, crossturns m.m. och den första SFO:n :D Vi får se till att fixa till en svensk fourship med Chopper, Bax, Control, Viking och undertecknad vad det lider :) Looking forward to fly official missions together!

/slammer

Ja min första SFO var väl inte helt lyckad... :D
Men nu går dom bättre kan jag lova. Tidigare så ville jag komma ner så snabbt som möjligt istället för att som nu att jobba mer med energy management, behålla hyffsad höjd, komma runt, 15-17 grader ner mot banändens första tredjedel, luftbromsar, ställ ut  und so weiter... Även med HUD out.

Även om jag flög en officiell ferry-flygning dagen efter min IQT, så kändes det inte som om att jag hade tillräckligt med kött på benen för att ta emot all info, även fast Control gjorde ett bra jobb att informera mig.
Bulleye är fortfarande ett mörker för mig. Teorin har jag klar för mig, men att visualisera det går inte riktigt än, men det kommer.

Det ska bli grymt kul att flyga tillsammans!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

zebra

Grattis Andreas,,, sitter vid ringside och är lite avis. :)
Saknar online/multiplay-flygandet som jag inte har haft mycket tid till.

z.