Ã…ter till FS9

Started by Swebeast, June 24, 2007, 22:19:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Jaha då har jag testat mitt FSX och kan konstatera att den får ligga och "gona" till sig tills DX10-patchen kommer :(

Återgår till FS9 och har hittat en trevlig sida Swedlanda där jag har börjat flyga online. Det trevliga är den så kallade "Tripp around IN the world hops"; jag flyger till en flygplats och där får jag reda på vilken flygplats jag ska flyga vidare till. Som jag förstår det så finns det 59 "hops" och jag är just nu i Grekland på nummer 4 :)

Har ni lust så skaffa Ventrilo (dock ej den senaste versionen!) så vi kan snacka. Och kolla om jag är online här (callsign SE-MEA)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Det är alltså MS Flight Sim 9 jag ska införskaffa för att kunna flyga lite trevliga trafikflygplan? Skulle vara kul att lära sig hantera en sån där stor två- eller fyrmotorig sak. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Varför?

Inte för att FSX var något jättekliv framåt men vad är bättre med FS9?
Control
87th Stray Dogs VFW


Brat

För min del så ser FS9 snyggare ut med bibehållen framerate än det jag fick ut ur FSX demon när jag testade den, beror säkert på min dator, men eftersom jag inte kan bibehålla frameraten OCH få något snyggare så finner jag valet lätt!
-Brat

Brat

Nu har jag fått i gång Ventrilo, sitter och lyssnar på Stockholm Airspace, men sen då, hur gör man, det fanns ju inte sååå mycket förklaringar på Swedlandas sida, har minimalt med onlineflygning? Såg Ctrl inne på sidan, men inte mer, intresse finns men att hinna med snacket på radion är inte lätt, hör ESPA på riktig scanner men det är inte helt lätt att hinna med där heller! Måste man ladda ned planen eller kanske man skulle säga ommålningarna, måste man ha Swedlandas beta version av vad jag tror är ett fält? Kort sagt hur går jag vidare?
-Brat

Nauwa

Jag var heller inte imponerad av FSX från början. Men nu när SP1 finns att ladda ner så är inte FS9 nått alternativ längre för mig. Jag får fantastiskt mycket bättre fps och kan dra upp grafiken ordentligt. Väntar ändå med spänning på DX10 patchen till höst

Brat

För oss dödliga där den nya regimen sabbade bruttolönedatorerna så återstår bara att fortsätta använda den som bara klarar AGP4, då lär inte en DX10 patch göra skillnad! :(
Jag kör dock FS9 fullt ut med mitt ASUS N7600GS 256MB i min gamla AMD Ahtlon 2000XP med 1Gb RAM.

Jag har nu varit inne på Swedlanda ett tag och konstaterar att jag saknar en del information trots att jag hitta en del, men t.ex. vilket flygplan som deras ommålningar passar till, hittar inget om DC9 versionen mm. Annars fanns jag på Ventrilo under en stund nu i eftermiddag och såg och hörde vid utandning en SE-XXX/Thomas, men inget svar när man försiktigt ropade hallå!? Vet inte ens om man strikt måste följa flygtermer på engelska för att få kontakt i de olika kanalerna, han satt på öppen frekvens om det skulle ge någon hänvisning.

Själv försöker jag få kontakt med mitt: SE-JAN/Brat
-Brat

Control87th

Finns det någon som agerar ATC i huvudtaget? Jag var inne och tankade allt som jag tror behövs samt skrev ut beskrivningarna... kanske dyker upp senare ikväll.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW