Le borget!! 2007! nån som ska dit?

Started by DefaultSlayer, June 02, 2007, 09:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DefaultSlayer

jag ska iaf åka till frankrike nu o det är snart. Har aldrig sett några franska stridsflygplan.

någon annan som brukar åka till lebourget o Farnborugh?

farnborough förra året var min första stora flygmässa efter att enbart varit på såtenäs 2006.

o btw, jag har flugit Sk-60 när jag praoade på F7. o så fick jag typ vinka på gripenplanen o stå o göra tecken när de skulle bromsa in på plattan efter ett uppdrag o så fick jag tanka JAS 39an också!!!

griffin

#1
Jag skulle mer än gärna besöka en av de stora flygmässorna. Dessvärre har det aldrig varit aktuellt. Jag har inte ekonomin för att resa enbart för en sådan sak och jag har än så länge inte "råkat passera" en på en resa.

Däremot har jag sett franska stridsplan. På flygdagen i Uppsala för ett par år sen körde en Mirage en uppvisning som fick alla andra både före och efter att blekna. Det var så att man undrade om de hade en pilot där i alls, för planet betedde sig lite som om det glömt bort vad G-krafter är. En inverterad loop, bara en sån sak! Otroligt "aggresiv" och iögonfallande flygning.

Det finns både häftigare och mer intressanta plan att se på anser jag, men som uppvisning betraktat var det oslagbart.

Om du åker förbi Le Bourget får jag passa på att gratulera dig! Fota mycket och återkom med reportage sen :D
snappahead