Italienarna vill öka kontakten över gränserna

Started by zebra, May 14, 2007, 11:08:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Hej gott folk,

Jet-lag'en har lagt sig sedan Italien-resan och man börjar få tillbaka krafterna.
;)
Har haft lite kontakt med italienarna under veckan och känslorna är ömsesidiga,,, vi vill behålla kontakten. Beklagar att jag inte hunnit ge er någon feed back från vistelsen i Italien men den kommer.

Italienarna skulle vilja flyga lite med oss och undrar därför hur man skulle kunna hÃ¥lla kontakten. De är ganska seriösa och tränar minst tvÃ¥ gÃ¥nger i veckan med diverse övningar. Det finns nÃ¥gra av dem som är otroligt dedikerade inför Falcon. Jag kan inte säga nÃ¥got om deras generella nivÃ¥ eftersom det finns vissa om är mindre erfarna och de som har mÃ¥nga timmar.  Enj sak som de skulle uppskatta med att öva "internationellt" är att fÃ¥ kommunicara med Nato brevitys och därmed träna sin engelska- den är inte riktigt som pÃ¥ vÃ¥r nivÃ¥.

Hur som helst,, en frÃ¥ga som jag skulle vilja adressera till Nosigs ansvarig för TS-servern är om man är ok med att lämna ut IP och PW till den lilla grupp av Falconeers som vill köra med oss.  NÃ¥gon som vet vem jag ska kontakta?  Det rör sig om max 20pers som skulle bli involverade och detta skulle gälla för stunder där man vill flyga med oss.  Annars sÃ¥ har de sin egen TS som de kör pÃ¥.

De är förutom träning också intresserade av att köra lite Force on force vilket inte behöver vara av den magnitude som vi hade i höstas.

/Z.

Phlerp

#1
Jag kan väl inte säga att jag är ansvarig för servern eftersom den inte körs på mitt konto, och det är inte jag som startar om den när något är fel. Däremot är jag väl den sista Nosigare som jobbar kvar på företaget där servern står. Så jag tror jag kan säga att det är ok att släppa in italienarna. Så länge de håller sig till rätt områden på servern och inte stör någon annan, och att de håller sig till engelska när de är inne så att admin kan kommunicera med dem om det skulle behöva. För övrigt ligger ju faktiskt lösenord och IP helt öppet här på forumet på ett sätt så att även icke svensktalande faktiskt kan lista ut det.

zebra

Hej Phlerp,

Tack för snabbt svar och medgivande.  Jag vet att IP och PW ligger relativt öppet pÃ¥  nätet samt att faktum är att italienarna redan har haft den informationen sedan "kriget" i höstas, men jag ville ändÃ¥ kolla med ansvarig för att visa att jag inte tar för givet att "lÃ¥na" ut servern till höger och vänster. Trots allt sÃ¥ är det en värdefull tillgÃ¥ng som är uppskattat.

När det gäller "spaggarna" så är det inte det att de ska köra på "vår" TS när inga andra är med, men de vill finnas i den svenska "etern" för att komma mer i kontakt med oss.
Vi får se hur det utvecklar.

Tack än en gång,,,

/z :p

bALoO

Absolut .. kör hårt. Som Phlerp så kan jag inte se några som helst problem med att de använder tjänsten.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970