er det något fel på datorn?

Started by DefaultSlayer, May 06, 2007, 20:50:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DefaultSlayer

asså jag har nu försökt få planen i LockOn att svänga normalt i många timmar men jag fattar inte. Su-27 bara blir otrimmad typ och svänger åt olika håll så fort man gör någon kraftig manöver.


och det svänger fortfarande för mycket i mitten ac axeln på joysticken.

lr är det just Su-27 som är ett jobbigt plan i verkligheten också? för tror det var likadant på flanker 2.5

kan ni andra flyga normalt md Su-27?

och så krånglar det med kontrollinställningarna. jag måste välja en ny knapp superfort för att det inte ska bli "button 34" som jag har kollat och inte alls är intryckt lr ger någon respons när man inte trycker på den i saitek kontrollpanelen.

buhu!
X-(

Rivvern_


h.kan

#2
Det här problemet med att nosen på planet är för känsligt GÅR INTE att fixa genom att trixa med "curve" inställningen och inte heller genom att ändra på deadzonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Den senare är det dock rätt bra att ha ändå.
Pitch och roll kurvan skall vara rak och gå från nedre vä hörnet till högra övre hörnet.

Du måste ändra i de filerna som jag beskrev tidigare!

DefaultSlayer

tycker det blev lite bättre sen jag ändrade det där

" CockpitNyMove = true
Ändra true till false och spara."

men kan inte hitta " Producer.cfg"

jag flyger med saitek X52 och jag vet att den har en liten fabriksfelaktighet i from av en liten deadzone när man trycker den framåt men det går ju alltid bra och sikta nogrant i andra pel.

Jobbigt att trimma hela tiden när man ska åka runt o "latcha" med Su-27. finns det ingen autotrimm/mindre realistisk innställning. Vet att i falcon behöver man inte trimma.

h.kan

#4
Producer.cfg ligger samma mapp
Tricket att snabbt nollställa trimmet är det som redriver skrev nämligen koppla i och ur autopiloten.

Rivvern_

Om man vill fuska lite med trimmen så kan man köra på Altitude Hold Autopilot, vänta tills flygplanet planat ut och sedan koppla bort autopiloten igen. Då är planet trimmat och klart.

DefaultSlayer

#6
ok kanske är så att SU-27/33 är extra kännslig också.

men börjar lära mej hantera planen nu. :)

men vet ni var det finns manual till LockOn? fick bara med skivan när jag köpte spelet.

Är LockOn någon eftergångare till flanker? tycker att su-27 har väldigt mycket delar som är samma bild som i gamla flanker 2.5

---------------------------------------------

hehe, ser ju nu att avdelningen heter flanker 2.x/LOMAC