Su-27/MIG-29 svänger för mycket

Started by DefaultSlayer, May 05, 2007, 22:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DefaultSlayer

hur gör man så att planen inte är så ***** kännsliga precis i mitten av upp/ner axeln.

Det är inte joysticken som e fel på den är jätte precis i bF2.

hur ska man ställa in inställningarna. lr beror det på att man måste "trimma" kontrollytorna varje gång ma nska spela?

det kan ju inte va så att planet ska behöva svänga antingen asmö uppåt lr nedåt, då kan man ju inte använda kanonen lr landa, för att inte nänma hur omöjligt det blir att lufttanka.

Brat

Nu var det länge sen jag flög Flanker, men går det inte att ställa in hur simulatorn skalla svara på utslaget från spaken, så att den bildar ett svagt S med mindre utslag i mitten av rörelsen?
-Brat

h.kan

Gå in i config/wiev mappen och öppna cockpit.lua med anteckningar.
Leta reda på raden CockpitNyMove = true
Ändra true till false och spara.

Kolla även Producer.cfg
Ändra även där true till false och spara.

Ur read me
When setting the joystick response pitch curve for aircraft with Advanced Flight Model (Su-25 and Su-25T), it is recommended that you remove any joystick insensitivity near the neutral / centering area (the so-called “dead zone”). You should also have a linear response curve;

meaning that the joystick pitch setting curve should be a straight line from corner to corner of the response field. This is recommended because any nonlinearity will distort the correct balancing of the aircraft. This AFM balancing consists of angle of attack, G-loading, and control stick longitudinal diversion. A dead zone would create a “flat” response area (local control insensitivity zone) when balancing the dependencies in the mid-angle of attack range (5 - 10Ã,°). This would make angle of attack and G-loading control difficult.
For aircraft with AFM, it is also recommended that you reduce nonlinearity of the yaw response curve. This is because the nose wheel turning mechanism of Su-25 and Su-25T possesses a differential mechanism that nonlinearly turns the nose wheel according to the amount of pedal deflection. Hence, the yaw response curve nonlinearity will cause a significant increase of nose wheel turning angle. Such nonlinearity when giving rudder inputs will make it difficult to hold the aircraft on the runway during taxi, take offs and landings

edit hallå brat, måste vara tio år sedan vi chattade :)

Rivvern_

#3
Du kan ju ändra så spaken blir mindre känslig i mitten. Det gör du i "controls" Sen väljer du spaken uppe till vänster och väljer sedan axis. När du sedan klickar på den axeln du ska justera så ändrar du "curv".

Jag har mina inställningar på 4:e sträcket från vänster på Curve.

DefaultSlayer

ok tack, ska testa det, men fattade inte riktigt allt det där på engelska.

ändra innehållet i mappen? är det att lita på, blir det bra?

och btw, jag skulle ladda hem 1.12 sade red river. Men det är väl bara för flaming cliffs?

lr är det den som är sjävla flaming cliffs addonet?

för till vanliga LocKOn hittar jag bara 1.01 o 1.02.

h.kan

1.02 är sista patchen för lockon.
Det är ett känt problem att nosen för vissa är hyperkänslig och som du initialt skrev så hjälper det inte så mycket att justera jojjen. Dock bör man ha en deadzone i mitten där mna inte får några utslag alls.

Blir det bra? Ja det blir bättre.
Farligt? Nej, i värsta fall får du väl ominstallera lockon.

Öppna utforskaren. Leta rätt på program mappen och sedan Ubisoft mappen ...Lockon och sedan som jag skrev.

DefaultSlayer

jag tror jag har ställt in kännsligheten i spelet med CURV inställningen så det är acceptablet bra nu.

men en sak jag inte förstår är det med "trimning". Ibland så trycker jag på CTRL+T o då svänger planet inte av sej självt men det kommer tillbaka då och då när jag flyger.






Rivvern_

CTRL-"T" är väl att återställa trimmen till ursprungsläget. Autopiloten ställer trimmen automatiskt. Så man brukar få trimma om/återställa trimmen när man kopplar från den när man ändrar hastighet.