News:

No significant change

Main Menu

Falcon:AF 1.011 e ute!

Started by DefaultSlayer, May 05, 2007, 12:07:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Jo tack,,, jag kommer ihåg hur det gick senast.
Först hÃ¥ller ni pÃ¥ att flyga ihop eftersom bÃ¥de Bax och Mav valde att hÃ¥lla i stickan samtidigt och sedan när vi splittat norr om Helsinborg sätter Bax igÃ¥ng och leker F16 med det stackars planet. Lazy8 och lite stall-tjut i cockpit,,, Gissa om en stackars "first-timer" som satt bak hade kul.  :p   Var lite orolig för att spypÃ¥sen skulle Ã¥ka fram,, och eftersom jag inte hade nÃ¥gon tillgänglig sÃ¥ hade förmodligen blaffan suttit i nacken pÃ¥ Bax.  ;)

/z

Slammer87th

Kommer ihåg att jag tyckte det var rätt coolt när Bax hade ropat upp Skrydstrup och svaret kom - StrayDogs you are cleared to continue inbound for formationlanding :D

Slammer87th

#10
Warning Thread Hijack :D

När vi är igång och pratar om det här så är läget följande Danish Airshow 2007 går av stapeln den 10 juni på Ålborg Flyvestation! Det är inte lika vass uppställning som förra året på Skrydstrup men bl.a. kommer Patrouille de France och Frecce Tricolori bland uppvsiningsteamen och givetvis Holländarna med sin F16 solodisplay. Tyvärr inte det alltså inte som förra gången det gick av stapeln i Ålborg då det var US StrikeEagles, Longbows, SeaHarrier, Tornado m.fl.

Länken  http://forsvaret.dk/FLV-Aabenthus/ och registrering för FlyIn är öppet ;)

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

QuoteOriginally posted by Slammer87th


            Kommer ihÃ¥g att jag tyckte det var rätt coolt när Bax hade ropat upp Skrydstrup och svaret kom - StrayDogs you are cleared to continue inbound for formationlanding :D

Hade någon "agent in place" i tornet? :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Nix, alla inflygande uppmanades i förväg att gruppera ihop sig i formationer och lämna in "callsign" i anmälan och som en remark pÃ¥ den vanliga färdplanen  :D
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Hojta till om det går en flygning från Sthlmstrakten. Kan kanske vara intresserad, beroende på hur schemat faller på plats. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus