News:

No significant change

Main Menu

Openfalcon

Started by Andreas, March 26, 2007, 23:05:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Pedalerna är ansluta till min Cougar.

De val som finns kvar är "keyboard" och "hjulmus" eller nåt liknande. Två val är i.a.f.
Brake samt Brake right används till Cursor X och Y.

Det går ju att använda "k" men det känns lite fel... :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

och alla xlar är aktiva i ccp:n?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Slammer87th

Jag skall kolla hemma hur det är uppsatt, jag kommer bara ihåg att det inte är logiskt :)

/slam

Bax

just det... jag tittade på Slammers uppsättning och förstod inte alls hur det funkade.
Rent teoretiskt så borde det inte gå, men praktiskt så funkade det!
På något sätt så var "minimusen" dvs det som i grundkonfigen är cursorn mappad till brakes.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Har du kollat hur det var konfigurerat hemma Slammer?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Slammer87th

#14
Sorry glömde det innan jobbresa och LAN!

I Cougar control panel så har jag microstick på axes 7/8 och en valfri av toebrakes axes 9 eller 10 på range knob. Inne i Falcon mappas sedan right och left toebrakes till cursor control och range mappas till brakes så skall det fungera.

Jag offrar alltså en analog axel i detta fall range för att styra brakes. Jag kör istället digitala statements på range i Foxy för att styra radargainen. In RL har inte rangeknoben något att göra med range utan styr alltså radargain i AG-mode.


Andreas

Eftersom jag har en gameportsvariant av mina Simped-pedaler så funderar jag på att köpa en gameport till USB-konverterare för att kunna använda tåbromsarna.

Kommer prylen nedan att göra livet lättare för mig?
http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1489
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO