News:

No significant change

Main Menu

Hårdvara till FS9/FSX med 4 skärmar.

Started by Rivvern_, April 13, 2007, 11:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Jag har en kille här som håller på att bygga en helikoptersimulator. Men han har ju en gammal dator på 800mhz och med 2 grafikkort.

Tanken är att han ska ha 3 skärmar och 2 klonade. Är det SLI som gäller? Jag har ingen erfarenhet själv.

Core2Duo 6600
GF 8800 320mb x2
2048 ram (x2)
Moderkort med SLI..

Kan detta funka?

Andreas

Inget svar på din fråga direkt...

Finns det bilder på hans projekt?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

Tyvär nej. Våran digitalkamera är tyvär utlånad... Men det kan jag säkert ordna senare.

ctrl

Det borde fungera.. men han måste förmodligen änvända något fiffigt progg som ultramon eller liknande. Finns det någon som kör SLI (behöver inte vara 8800-kort) som kan konfirmera att man kan köra på tre skärmar med separat bild på alla?
Control
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Nu har jag inte testat SLI, men jag har ett kort som klarar av det, och som jag förstod när jag läste på så ska det funka att ha två skärmar på varje kort med olika bilder på alla, dock så får man ju inte SLI fördelen då, så det blir väl som att ha dubbla vanliga grafikkort helt enkelt...
Ska man använda SLI så har du ett av korten som arbetar "bakom" det andra och hjälper till, då kan man bara ha två skärmar som man kan välja att klona eller ha olika bilder på...

Sen hur allt detdär funkar i FS, det har jag ingen aning om...
...000... =)

Rivvern_

Tack för svaren... Men borde vi inte ha någon FS nörd här på forumet som kan sånt här?

Bax

Ta kontakt med Torsten med sk60 simulatorn eller Nauwa. Dom har ju båda mycket erfarenhet av just MSFS och den myriad av lösningar där finns.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW