News:

No significant change

Main Menu

Allting har en ända...

Started by Snajper, March 08, 2007, 15:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

... men korven den har två...

Det har varit en spännande tid att drifta Nosig, men nu känner jag att engagemanget inte finns längre så  nu är det dax att avveckla.

Det jag nu undrar är om någon känner sig manad att ta över staffettpinnen och drifta Nosig. Det som behövs är en server eller ett webbhotell som har stöd för apache, PHP och my-SQL och naturligtvis lite kunnskap om Linux (eller vilket OS man vill köra).

Jag kommer låta det köra i några veckor till och om ingen anmäler sig frivillig så tar jag en backup och arkiverar sedan stänger jag ner.

Jag är ledsen, men det är inte kul längre.

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Tråkigt, men förståeligt - i meningen att vi visste att denna dag skulle komma.

Även om Nosig som community kanske inte är lika intensiv som den varit tidigare känner i alla fall jag att det vore mycket trist om den skjöts i sank helt. Genom nosig har jag fått nya vänner som jag umgås med både online och IRL - och jag har faktiskt nosig att tacka för det jobb jag började på i måndags (indirekt iaf). För att inte tala om vissa andra projekt... och jag har fått göra mycket kul/spännande tack vare nosig.

Vad jag försöker säga är, utan att bli för nostalgisk, att det borde kunna finnas en framtid för nosig även utan Snajpers aktiva stöd och även om det kanske är lite av en sovande community. Vad känner ni andra?

Betyder det att du försvinner helt från Nosig Kalle, eller bara att du inte vill köra forumet?

Hur som helst, jag är tacksam för det engagemang och den plats du upplåtit so far!

(Och ja, jag skulle kunna tänka mig att åtminstone dela ansvaret i framtiden lite beroende på vad det skulle innebära. Men jag har ingen hårdvara att göra det på. Min tanke går också osökt till nosig.se.)

/Jens
snappahead

Rivvern_

Det löser vi! Obizzz är ju rätt hajj på sånt ja. Vad kan ett webhotell kosta på ett år? Med lagringskapacitet så man kan ladda upp bilder och små filer?

Man får väl passa på att tacka dig Snajper för att du har hostat forumet! Har funkat toppen!

Dubble0zero

Ja, först och främst ett tack till dig Snajper, det har funkar utmärkt hittills...
Sen så hoppas jag att någon kan ta över, Nosig har varit en bra comunity, även om det är lite små dött här nu så är det inte helt nere, och jag är ialla fall inne och läser här varje dag, även om jag inte skriver så jättemycket...
Men, med tanke på de människor som är här så antar jag att det löser sig.
Jag har varken hårdvara eller så mycket kunskap, men jag kan bistå med glada tillrop... :)
...000... =)

Rivvern_

Kan tillägga att jag tittar alltid in här varje dag för att läsa om dagens bravader osv. Mitt liv skulle inte vara detsamma utan NOSIG forumet!    :D

Swebeast

Håller också på nosig.se

När det gäller kostnad för ett web-hotell kan vi säkert lösa det i samband med våra årliga LAN. En extra "web-kostnad" tas ut samt frivillig donation från övriga på forumet.

Obizzz! The world needs you!

Snajper! Du ska ha en stor eloge för att du drivit sidan under så lång tid! Det är ledsamt att du känner som du gör men jag har samtidigt viss förståelse för det. Jag håller med RedRiver; jag är inne så gott som dagligen och känner personligen stor glädje över att vara medlem i NOSIG-forumet.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC