News:

No significant change

Main Menu

Att bygga en bil

Started by griffin, March 07, 2007, 13:40:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Jepp, det konceptet funkar ju bra på viggensimulatorn. Kuddar i stol i kombination med vad hjärnan gör räcker ganska långt. Min blygsamma uppfattning är att steget att göra en hel plattform rörlig är mycket mer kostsam (i tid och pengar) än vad den ger. Men det är klart, vill man ha full realism så...
snappahead

Nauwa

#9
Det finns redan i planerna att förse stolen med motion, Frex har ett system som heter simconmotion som bygger på kolvar som rör stolen, det behövs inte så mycket rörelse i det hela för att bli ultimat, hjärnan registrerar förändringarna som större händelse än själva rörelsen vilket alltså ganska lätt går att åstadkomma. Dock är alla roliga påhitt förenade med kostnader vilket gör att jag får ta det i etapper.

Men precis som med Viggensimulatorn så är det förvånansvärt hur lätt man lurar hjärnan men bara en stor visulator. De som testat bilsimulatorn hittills har alla frågat hur jag gjort för att få stolen att röra sig :-)

ft

Quoteså är det förvånansvärt hur lätt man lurar hjärnan men bara en stor visulator.

Kan jag skriva under på, efter att ha försökt stå upp inne i en (fixed base) domsimulator när
det rollades. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

#11
Jag blir riktigt sugen på att fixa lite fyrkantsrör och fixa en kombinerad stol för bil och flyg.. Den måste vara ganska liten och får inte kosta så mycket.

ft

Jag vill ha en egen metallverkstad med svets.

För att inte nämna en gratis kurs till licenssvetsare. Den får inte ta någon tid heller! ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Magnus

Lite nyfiken på vad elräkning hemma hos Nauwa ligger på i månaden..

Och framför allt var hittade du en fru som är tillräckligt förstående för att du håller på med dessa relativt tidskrävande sidoprojekt.

Rivvern_

Nauwa... Hur kopplar du bilstereon? har du någont nätadapter eller går det med ett nättagg till dator?

Nauwa

Elräkning Errr.... Den vill du inte veta nått om. Näedå det är inte så farligt, eller rättare sagt, den är alltid för stor, men eftersom vi har en stor villa på 2x136 kvadrat som värms med direktel så blir inte skillnaderna så stora för att jag har lite leksaker. Viggensimulatorn drar ungefär lika mycket som bastun, och jag gör inte båda sakerna samtidigt

Frun min brukar jag också fundera över, hon är inte så imponerad över mina projekt längre, men som hon sa när jag kom hem med Draken häromdagen "Det tar visst aldrig slut va?, men jag är glad för din skull ändå"

Bilstereon drivs på nätagg från gamal dator, fungerar klockrent.