News:

No significant change

Main Menu

X52 PRO?

Started by Swebeast, February 25, 2007, 08:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

QuoteOriginally posted by ctrl
            Jag är bara lite förvånad över att propsimmare vill ha hårdare fjädrar. Jag har ju moddat min X45a för att få mindre motstånd. Jag flyger IL-2 betydligt bättre med X45an än med min hårda cougar.

Och så var det någon som föreslog no cockpit också... ? ;)

Taktil återmatning... utan den kan jag inte flyga på gränsen. Jag gillar Cougarn. Fram tills man börjar få mjölksyra i underarmen i alla fall... :-OO

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

När stallar ett flygplan? Frågade min aerobaticsinstruktör på en av de teoretiska genomgångarna vi hade.

Folk kom med diverse felaktigheter...
Folk kom med riktiga svar om anfallsvinkel eller "vid 1g i planflykt...." osv.

Han svarade: Vid ett visst roderutslag, alltid vid samma roderutslag... det spelar ingen roll om det är i 30knop i planflykt eller 130knop i kurva...

Hans svar var naturligtvis inte 100% korrekt men när man sen flög praktiskt så kunde man inte låta bli att förundras över att det i praktiken fungerade precis så... det spelade ingen roll om jag flög i fullt blås, drog jag tills strax innan stoppet så stallade kärran, flög jag i 40 knop och försökte hålla höjden så kom stallen vid samma spakläge.

Fungerar det i IL-2, kan man ställa max roderutslag så att det är precis innan stall??? Ingen aning men jag ska testa :D
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Jag läste aerobicsinstruktör och undrade vad han/hon hade med saken att göra... dags att gå hem och vila. Kanske blev jag distraherad av den mentala bilden av Ctrl på ett aerobicspass... :)
snappahead

ctrl

controllen har kört ett tiotal aerobicspass i sina dar och ca 100 box'n kick pass vilket väl kan räknas dit... kulmagen har inte alltid funntits ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Haha, jag misstänkte nästan det. Jag, däremot, har 0 pass loggade i alla kategorier och mina fördomar om företelsen är om möjligt större än min skräck för att delta själv. Och om jag säger att jag antingen ser nåt i stil med Susanne Lanefält i sin 80-tals outfit eller en hurtig vegobroiler med för mycket solariebränna när jag tänker aerobics...
snappahead

Horizon

Och så ballade den här tråden också ur helt... fast utan Horizontens hjälp. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

QuoteOriginally posted by Horizon


            Och så ballade den här tråden också ur helt... fast utan Horizontens hjälp. :D

Jag kan jag med :D

(Jag är bara avundsjuk. Vill också köpa grejor!) ;)
snappahead

ft

Börjar man räkna på det så upptäcker man att både trim och höjdroder i många flygplan i princip är anfallsvinkelväljare, så nog stämmer det bra!

"Vid 1 G i planflykt" var lite roligt. Undrar hur man åstadkommer planflykt med n_z =! 1? ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus