News:

No significant change

Main Menu

X52 PRO?

Started by Swebeast, February 25, 2007, 08:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Jag köpte vanliga X52 när den kom ut men var inte riktigt nöjd:

* För lätt fjäder i joysticken
* För hög (hmm..ja liten hand - känns som att jag inte får stöd för armen på bordet)
* Roderfunktionen flyttades från throttle till joystick - not good for me, m.m

Nu har jag sett att det finns en X52 Pro också, svart och snygg! Nu undrar jag om någon har testat denna? Designmässigt ser den likadan ut som den vanliga förutom lite extra lampor här och där och möjlighet att ändra färg på dessa.

Det jag mest undrar över är om de har ordnat styvheten i fjädern på joysticken eller något annat revolutionerande?

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Mupp

Har inte provat, men jag vill minnas att jag läst att den ska vara lite styvare. Många har ju byggt om sina X52 för att få dom lite styvare, och jag tror Saitek tog till sig och gjorde den lite hårdare. Men som jag förstått det så är det fortfarande samma mekanism, med ganska stort centrummotstånd och inte särskilt stor gradient efter det. Så, återigen utan att ha testat, så är jag lite skeptisk. Jag hade satsat på att försöka bygga om fjädern i X52:an, för det är ju det enda på din lista som möjligen är förbättrat till Pro.

Förutom det så är det nån slags MFD i den där, diplayen är lite mindre värdelös än tidigare. Jag vet inte om det kan vara värt nåt.

Swebeast

Jag beställde en för ett par timmar sedan så jag får väl utvärdera själv :p

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

RedOne/ zalzam

Varför är jag inte förvånad  :)
------------------------

Lasse Sandberg

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


RedOne/ zalzam

OCH vinnaren blev ....(trumvirvel)......SWEBEAST!!!!!  HURRRRRAAAAAAA
På andraplats eh....humm......
.
.
.
.
.
.

.
.
.
Sorry  
:p
------------------------

Lasse Sandberg

ctrl

Jag är bara lite förvånad över att propsimmare vill ha hårdare fjädrar. Jag har ju moddat min X45a för att få mindre motstånd. Jag flyger IL-2 betydligt bättre med X45an än med min hårda cougar.

Till Lanet kommer jag att ha med mig antingen X45an eller min yoke, Cougarn ser jag som en ren jetsimspak.
Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

QuoteOriginally posted by RedOne


            Varför är jag inte förvånad  :)

Inte har väl jag många prylar :D

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC