First Eagles

Started by ft, February 16, 2007, 22:19:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

http://www.first-eagles.com/

Från Third Wire. Någon som provat?

Jag misstänker väl ett actionspel i flygmiljö. Å andra sidan, Third Wire har väl haft rätt bra motorer förut har jag för mig och Vk1 ställer inga större krav på finess vad gäller systemmodellering.

Vk1 är riktigt kul, för er som inte har kört Red Baron m fl. Betydligt högre turn rate än i modernare och snabbare maskiner. Det gick inte fort men de vände å andra sidan på en femöring. När det är bra gjort är det dessutom en riktig utmaning bara att flyga.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Clark

Nej, har inte provat FE. Dock bygger det ju på samma motor som WOV/WOE/SFP1 och är i stort sett likadant fast i VK1-miljö då förstås.

Är inget större fan av den serien av spel då de är väldigt ytliga, fast tack vare alla moddar och flygbara maskiner är det lite skoj emellanåt.

För VK1-flygning så finns ju annars Over Flander Field-modden till CFS3 som ska vara mycket bra.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

First Eagles är ett roligt och lättsamt spel utan aerodynamisk påverkan :D

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC