Måste berätta.....

Started by zebra, February 09, 2007, 19:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Tackar Bax.

Räknar kallt med att det blir fler tillfällen om inte en alltför lÃ¥ng framtid.  Visst
är en human  oftast roligare/mer spännande att möta.  

Det verkar ju som om det kan komma o hända ett och annat i Europa.  När tid finnes sÃ¥ skulle jag kunna tänka mig att diskutera möjligheterna med andra simmer's i Europa. Det finns som sagt ett antal skvadroner som är intresserade.

Maverix o jag kom pÃ¥ en intressant variant. Ponera att bÃ¥da sidorna tilldelas ett lika antal mark- och luftförsvars styrkor samt flygstyrkor. Dessa baseras centralt pÃ¥ ett  eller ett par punkter pÃ¥ respektive sida om FLOT. 48 timmar innan kriget bryter ut sÃ¥ kan respektive sida börja "deploya" sina styrkor. BÃ¥da sidor kan till viss del se den andra sidans förflyttningar men kan inte göra nÃ¥got Ã¥t det innan kriget börjat. Kanske kan man spaningsflyga, men utan att passera FLOT.  Detta skulle kunna bli en ganska intressant upptakt pÃ¥ ett "kul" 48-timmars krig. :)  Inte minst sÃ¥ sparar man en massa tid pÃ¥ arbetet att skapa en template.  Hmmm,, fÃ¥r diskutera detta med italienarna.. :)

z.

Maverix

#9
Man skulle till o med kunna acceptera "intrÃ¥ng" av luftrum under förutsättning att rule  of engagement är satt till att INTE angripa eller attackera och endast köra recon. Detta kan vara en spännande upptrappning av konflikten.;)

Ett starkt luftförsvar SKA finnas när man kör Force on Force, det är min personliga uppfattning.... Man ska INTE kunna "knalla" över till fienden utan att stöta på rejäla problem, den taktiska biten är ju hälften av nöjet och bidrar till att det är mera "liv" i kriget än det vi upplevde efter redan dag 2.

Maverix;)

ctrl

Kanske ha färre redan från början bestämda poänggivande mål för de båda sidorna, båda skyddade rejält så att man normalt inte skall kunna slå ut det med endast ett fyrskepp. dessa mål är förslagsvis en bit bort från flot, så att det finns chans för AA engagement utan störande sam/aa där...
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

#11
QuoteOriginally posted by ctrl
så att man normalt inte skall kunna slå ut det med endast ett fyrskepp.

?

Och priset för veckans direktöversättning går till.... CTRL!

(Hedersomnämnande till GGG)

:p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Maverix

Tycker färre poängvinnande mål låter mycket bra ctrl, det ger båda sidor något att fokusera på.

Maverix;)

Maverix

QuoteOriginally posted by ft


           
QuoteOriginally posted by ctrl
så att man normalt inte skall kunna slå ut det med endast ett fyrskepp.

?

Och priset för veckans direktöversättning går till.... CTRL!

(Hedersomnämnande till GGG)

:p


LOL:p

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Hahaha.... men nu skrattar jag så mycket att jag åtminstone tillfälligt måste anses vara utesluten ur ggg :D
Control
87th Stray Dogs VFW