News:

No significant change

Main Menu

ArmA - TrackIR

Started by Slammer87th, January 21, 2007, 19:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

Behöver man aktivera Track-IR på något särskilt sätt eller mappa om kommandon för att kunna använda den i ArmA. I panelen följer huvudena hur snyggt som helst, grön diod i överkant på TRackIR lyser. Funkar perfekt i F4 men så fort Falcon startar tänds även en blå diod i nederkant på Track-IR vilket inte sker när jag startar ArmA!? Som det är nu får jag inte TRack_IR att funka i ArmA.

/slammer

Rivvern_

Lyser inte den blå lampan så funkar den inte med ArmA. Har du installerat spelet som det ska? Nej nu vet jag. Du måste uppdatera spelen i TrackIR. Kolla under flikarna!

Control87th

#2
För at få till TIR i FSX måste man ha senaste Track-IR betan, kan det vara så att det krävs även för ArmA?

Hm, nu när jag testar så fungerar det inte alls för mig, lustigt allt fungerade i fredags :-/

Edit: Ok, efter att ha dragit ut/stoppat in sladden TIR-Dator så fungerar det igen.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Slammer87th

#3
Uppdatering löste problemet, funkar nu utmärkt! Betan för övrigt ersatt med oficiell version nu men enligt uppgift utan ändring jämfört med betan.

Har för övrigt varit inne och kollat teamspeak ganska många ggr utan att någon gång ha hittat några på ArmA-kanalerna... körs det något ArmA överhuvud taget?

/slammer

Rivvern_

Inte för min del. Har ju lämnat tillbaka mitt spel. Men när jag får det på skiva kommer jag att  vara på. Kommer bli en del testande när det gäller att göra missions.

ctrl

Jag tar tacksamt emot testspelare til mitt första riktigt seriösa mission i helgen. Kommer att spendera mycket tid på TS under lör-sön.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

ctrl, bli inte GGG om folk inte dyker upp den här gången, jag är gärna med och testar när jag köpt fullversionen på skiva och på engelska. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Ingen fara, jag ser allt deltagande före slutet feb som en ren bonus. Jag kommer inte att bli GGG föräns efter LANet om det då blir så att verksamheten dör ut snabbt. (Om det nu inte beror på att liret fortfarande är i stort behov av patchning, då blir jag bara sur, inte grinig ;)  )
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW