News:

No significant change

Main Menu

Överklockning Core 2 Duo

Started by Control87th, January 19, 2007, 19:25:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern

Så har jag oxå alltid upplevt det.

Horizon

Ja grafikkorten är redan rätt hårt trimmade så det brukar inte gå att göra så mkt med dem utan att man får artefakter eller hängningar. Mitt kort var fabrikstrimmat från 625 till 680 MHz på GPU'n och till 2100 MHz på minnena. Efter det har jag själv klockat upp till 725/2250 MHz, men det är på gränsen med nuvarande kylning. När jag får tummen ur och monterar min Accelero Twin Turbo kanske jag kan klocka lite till, men jag tror inte på underverk.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

#74
21795 poäng i 3dMark05..."orörd"

26348 poäng i 3dMark05 med 4,5 GHz och orört grafikkort. 40 grader i CPU

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

Kör CPUBurn-In nu för att testa så "det håller"  ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Quote from: Swebeast on February 07, 2009, 16:28:00
26348 poäng i 3dMark05 med 4,5 GHz och orört grafikkort. 40 grader i CPU

Wow... Läser jag rätt!? 4.5 GHz @ 40 grader på luft? Snyggt jobbat om så är fallet...

PS: Varför har du inte MSN/ICQ igång Anders?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Har kört 10 minuter nu och den idlar på 50 grader. Har tagit hem ett annat program som jag också ska prova; OCCT (OverClock Checking Tool 3.0.0)

Har ny dator ju, har inte hunnit lägga in ICQ  ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Med OCCT, max belastning -> 55 grader.

CPU fläkt (Noctua) på lägsta hastighet
Chassifläktar (ANTEC Nine Hundred) samtliga på lägsta hastighet

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC