News:

No significant change

Main Menu

Överklockning Core 2 Duo

Started by Control87th, January 19, 2007, 19:25:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern

Max 20 fps? Varför låsa den?

Och dina scenerys är rätt högt satta.

ctrl

Om man sätter den till högre så minskar FSX snyggheten automatiskt om jag fattat det rätt.

Nu skulle jag kunna dra upp den lite mer men i en civil flygsim som FSX så duger stadiga 20. Jag upplever det också som "bättre" att FPS pendlar mellan 19-20 än att det far mellan 19-35, det är som att hjärnan efter ett par sekunder på 30 vänjer sig vid det och när det sedan droppar till 19 så känns det verkligen som ett lagg.

Men visst vore det gott med ett min FPS på 60+

Jag kanske skall säga att när jag kör FSX så har jag huvudfönstret på 24' skärmen och oftast ett eller två andra fönster på 19 tummaren. Så om ni kör med dessa inställningar med bara ett fönster/fullskärm så får ni förmodligen än bättre prestanda.
Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

Copy, snart klar med monteringen och förbereder take-off....  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

På denna sidan har man trimmat upp en Core 2 Duo E8600 till hela 4.57 GHz!

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e8600_3.html#sect1

Hur lång livstid har den stackaren då?  ;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Jag fick 15574 poäng i 3dMark06 "orörd"

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_


Horizon

Gratulerar Swebeast! Testa 3Dmark05 också.

Själv fick jag ett par irriterande omstarter av datorn igår. Båda gångerna spelade jag spel och hade igång en massa saker samtidigt. Har inga värmeproblem och om det hade varit grafikkortet så hade väl datorn knappast startats om eller? Jag gissar på vcore...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Jag körde nvidias performance program igår och gjorde en "auto"-test. Programmet svarad att optimal klocka skulle vara 750 (666 standard), när jag sen körde 3dMark hängde kortet sig en bit in i testet. Sänkte manuellt till 700 och fick problem med färganomalier även då.

Känns som att det inte finns så mycket marginal att trimma grafikkort utan det är bättre att satsa på processorn.

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC