News:

No significant change

Main Menu

Cougar

Started by Andreas, December 19, 2006, 12:35:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Kör oxå med ÃÅ"ber 2 mod. Den är mycket välgjord och Ian är pålitlig och har bra service.
Allt utom Hall pottarna köps av Ian som sen samordnar beställningen från Cubpilot. Min beställning från Ian gick mycket snabbt medan jag fick vänta några veckor med pottarna från Cubpilot.
Viktigt att tänka på: Man måste fetta in mässingen på fjädrarnas kontaktpunkter annars slits dessa och blir ovala - det hände mig, fick nya av Ian med snabb leverans. (du förstår när du ser det)

Själv vill jag nu skaffa en pressure sensitive mod eftersom jag vill ha F 16 realism. Hade siktat in mig på FCC modden men blev lite tveksam efter att ha testat den på Straydogs sista LAN. Där fanns också en irriterande deadzon i mitten, naturligtvis kan man tweaka den mycket men det verkade vara fler snags än ÃÅ"ber modden.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

#9
Nu vet jag lite mer...
Ian ska återuppta produktionen av Nxt-modden tidigt nästa år och kan reservera platser om intresse finns.

Nxt-modden kostar 480 australienska dollar (2500+ SEK med 5,31 i dollarkurs)
ÃÅ"ber 2nxt  Joy & Throttle Kit kostar 212 USD + porto 10 USD (1500+ SEK med 6,81 i dollarkurs).

Det blev lite dyrare än vad jag tänkt mig, men det spelar ingen roll, det ska beställas ändå! ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

Ska vi beställa tillsammans, eller tjänar man kanske inget på det?

Andreas

#11
Man kanske spar in lite, dock så lär logistiken bli krångligare.

Jag ska maila dom under dagen och styra upp ett köp. Dock så är min Cougar i princip obrukbar tills det nya innanmätet dyker upp... :-OO
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

QuoteOriginally posted by Andreas

Dock så är min Cougar i princip obrukbar tills det nya innanmätet dyker upp... :-OO

Samma här

Andreas

Nxt-moden kommer börja tillverkas i februari, så jag antar att Hall-potentiometrarna ramlar in i samma veva.

Att dollarn är låg gör ju inte saken sämre...! :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Då är delarna äntligen på väg! Det ska bli SÅ kul att få flyga igen, då abstinensen gör sig påmind nästan dagligen!



Hur blev det Phlerp, la du någon beställning?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Kul Andreas
Då är du snart igång igen :)
Själv håller jag på med ett nytt projekt, jag bygger om en CH Hotas till USB samt med utökade funktioner. Denna skall jag ha till min laptop och hotell game setup.
Har som bekant varit inne och rotat i både TM och CH prylar och måste säga att jag är riktigt impad på CHÃ,´s kvalité.
Potentiometrarna är bra för att vara billiga (ljusår bättre än Cougar)
Alla switchar och sådant mycket bra och i klass med Cougar (dock inte äldre TM som är rena skräpet). Alla kopplingar inne i stickan och throttlen har riktiga kontaktdon.
Jag kommer att flytta över vissa switchar från en gammal throttle till stickan för att få nästan 100% Cougar kompabilitet. Titta vilka fina fyrvägsswitchar:

Varje switch är rejält monterad med välgjorda kretskort med riktiga kontaktdon, oj oj...

Det är mycket som skall byggas om - all elektronik skall bytas ut :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW