News:

No significant change

Main Menu

Cougar

Started by Andreas, December 19, 2006, 12:35:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Ja det ska bli gött!
Idag kom det sista paketet med hall-potarna. Så imorgon blir det skruva och pilla med förhoppningsvis några timmar simulator också.
Rosten kommer väl göra sig påmind då det var i november dom användes senast...

Häftigt projekt Bax. Du får rapportera hur det går!!! Själv hade jag gett upp för länge sedan :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Hmm det visade sig vara med pill än väntat. Jag har haft stora problem med att få dit hall-potarna, men nu verkar dom fungera iaf. Throttlen får vänta till imorgon.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Då var allt klart. Precisionen är mycket bättre och spikningar är ett minne blott.

Rosten gjorde sig som sagt påmind, men den är till för att slipas bort... Har än så länge bara hunnit stilla min hunger med X-plane, men Falcon ska få sig en omgång imorgon.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Kul att höra Andreas, jag har sagt det innan men upprepar - glöm inte att fetta in det som rekomenderas annars slits det fort.
När det  gäller monteringen av Hall pottar så kan det vara lite lurigt med kallibreringen om Hall potten ändrar läge av nån anledning. kommer man utanför det ursprunligt kallibrerade området kan allt möjligt konstigt hända.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Tack, det hade jag glömt bort!

Ska man använda sig av något speciellt fett, och i så fall var hittar man sånt?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Jag köpte fett på Autoexperten. Ett kullager fett med hög vidhäftning.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

På Mekonomens hemsida verkar det finnas något liknande fett. Efter jobbet ska jag ta mig dit och köpa mig en tub.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO