News:

No significant change

Main Menu

Cougar

Started by Andreas, December 19, 2006, 12:35:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Min Cougar har börjat spika ordentligt i X- och Y-led. Jag har mailat TM och bett om att få nya pottar, dock vill dom ha ett inköpsbevis, vilket i väntan på att jag själv ska hitta kvittonen gjort att jag börjat titta åt andra håll.

Jag söker alltså förslag på olika modifikationer till Cougar som ska ta bort spikarna OCH dead zone-glappet (en force-mod är inte aktuell).

Tips mottages gärna.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

#1
Någon som har någon erfarenhet av dessa eller liknande?

ÃÅ"ber II NXT
http://cougar.frugalsworld.com/mods.php#nxt

Cubpilot
http://cougar.frugalsworld.com/mods.php#hall


Fungerar dessa två tillsammans?

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

Nu kan jag ju vara yr, men är det inte meningen att man ska köra hall-sensorerna med ybersarna? Samordnar inte dom två beställningarna så att man får dom samtidigt? Jag kan ju ha drömt, men jag tror att det var så på den gamla goda tiden.

Phlerp

Jodå Hall-modden och über II next samordnar man vanligtvis. Om du tänker beställa den Andreas så är jag lite intresserad också. Då skulle vi iaf kunna dela transportkostnaden.

Andreas

Låter helt OK Phlerp!

Vi får hoppas att den gamla goda tiden håller i sig! =)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Jag har petat iväg ett mail till dom båda och återkommer med svar om priser och sånt.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mikke_EAF331

Jag kör med ÃÅ"ber-2 (ej Nxt), köpt beggad här på forumet. Rekommenderas helt klart, stickan blir så bra som den borde ha varit från början, oslagbar helt enkelt. :)

Måste bara uppgradera mina roderpedaler så dom når upp till resten...
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Andreas

Kul att höra att den fungerar bra! Det stärker mig bara i min tro att jag MÅSTE ha en. ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO