Author Topic: ping packets o bandbredd  (Read 1686 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RAY

  • Guest
ping packets o bandbredd
« on: May 24, 2002, 18:58:02 »
ok..  vi tar det från början....

jag gejma duke nukem en gång i tiden å då ringde man upp varandra direkt via modem!  funka skit bra!

hur e det nu när man kör il-2 via nätet..  vi säger att det är 14 pers som skjuter lika illa som jag..  all denna info ? i min skalle kan det inte gå ihop att det blir 100%

för nu babblar jag om hastighet på en kula...  hur kollar nätvärket vad jag träffar o inte träffar..  

jag känner mig lurad för jag tror att jag träffar bullseye hela tiden men det är nätet som gör mig till en blind anka med hagel gevär!  LOL

:D

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
(No subject)
« Reply #1 on: May 25, 2002, 17:01:06 »
Hit detection beräknas av nödvändighet i klientdatorn, det vill säga hemma hos dig. Annars skulle net lag göra att du siktar på något som inte längre är där. Information om projektiler i luften skickas ut (för att kunna ritas upp hos andra) men används inte för andra ändamål.

Det är därför det ibland kan smälla till i plåten av en kulkärve man ser gå långt bredvid. I Il-2 är det oftast inte direkt märkbart men i Warbirds och Aces High var det mer regel än undantag i alla situationer där man blev beskjuten av någon med någon som helst angle-off-tail.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus