Era PPM-fonder (och en hel del om aktier)

Started by F16_Filur, November 24, 2006, 16:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

#208
Det är en väldigt trevlig sida, jag skrev ett litet inlägg där. Sen kan man fråga sig hur lätt det är att tjäna pengar på det han skriver. Han nämner tex någonting om negativa divergenser i MACD som en liten varning, men jag läste någonstans att många uppgångar är fulla av negativa divergenser mellan cykeltopparna.

Är lite frestad att gå in om några dagar ifall den beter sig som jag misstänker (black pearl) och lägga en post i byrålådan, men trenden har pågått länge, den kan fortsätta som en megatrend eller så kan något annat hända. Att köpa när den bryter senaste toppen ingår ju i vissa momentumstrategier som jag börjat kolla på men ännu inte praktiserat, 1-2-3 system med flera. Man skulle enbart kunna använda veckografen också.

F16_Filur


F16_Filur

Ikväll 22.00 SVT2 - Räknenissarna på Wall Street  :)

Hur ligger ni i PPM gott folk?

Horizon

I PPM följer jag numera PPM-doktorns råd (månadsportföljen). Fördelningen ser ut så här:

http://www.ppmdoktorn.se/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=84

Ska kolla in TV-programmet du tipsade om.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Deras månadsportfölj har ju lyckats rätt bra i år får man säga (ppmdoktorns), 7,7%.

Twoship gör byte idag.

Quote2010-09-05

Vi byter idag. Twoshipmodellen signalerar fortsatt defensiv fördelning och inom det mandatet gör vissa förändringar. "Den gyllene metallen" kommer in till viss del.

549972   Evli European High Yield   33 %
776401   Aberdeen Global - Asian Smaller Companies   13 %
917898   Sparinvest - High Yield Value Bond   27 %
338590   Black Rock World Gold fund   15 %
263806   Aberdeen Global-Emerg. Mkts. Smaller Comp. Fund   12 %

F16_Filur

Jaha, då har vi sett att det där med algoritmer och högfrekvenshandel inte är så farligt.  ;D

http://www.hardrightedge.com/ will keep you busy for a while

Horizon

Jag såg aldrig dokumentären, fastnade framför TV4 Fakta och en dokumentär om Beslan, "Tre dagar i september". Sen vart jag så tagen att jag fick gå och göra något annat en stund. Innan jag fick egna barn reagerade jag inte alls på samma sätt när jag såg barn lida i dokumentärer. Idag gör det ont ända in i själen.

Får se reprisen av räknenissarna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Quote from: F16_Filur on September 06, 2010, 00:05:25
Jaha, då har vi sett att det där med algoritmer och högfrekvenshandel inte är så farligt.  ;D

Sådär, då har jag sett dokumentären och... ja du... du tycker fortfarande inte att det verkar särskilt farligt säger du... :)

Jag tycker att det är helt sjukt att man tillåter det över huvud taget. Att man sedan planerar att bygga ut det än mer är ännu sjukare. Måtte någon sätta stopp för det innan vi trillar över kanten ordentligt.

Gillade hur de körde musiken från Battlestar Galactica vid 42:55 minuter in i dokumentären när de började prata om hur maskinerna tar över mer och mer. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names