Era PPM-fonder (och en hel del om aktier)

Started by F16_Filur, November 24, 2006, 16:14:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Ok, ska snygga till teorin lite här i mina papper. Jag gillar den typen av strategier eftersom jag försöker sy ihop något liknande för min långsiktiga portfölj. Du minns säkert från tidigare i tråden att tanken är att köpa och behålla så länge börsen inte får för sig att tokdyka under en längre period. Någon hade backtestat Bosses strategi och kommit fram till att den gav en hyfsad avkastning från 2000 och fram till nu.

Grinig Gammal Gubbe. Jag och KC håller ställningarna så gott det går. Ctrl är med på ett hörn då och då. Maverix gick så in i rollen att han exploderade och försvann helt från forumet. ;) Är tyvärr inte längre Götlaborrgare utan Uddevallare, vilket även är en sorts lokal grillkorv här. :)

P.s. Googlar du GGG får du garanterat träffar om tyska hårdporrfilmer med fokus på sädesvätska. Fråga mig inte hur jag har koll på detta...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Anfäkta och anamma, nämner ni mitt namn era Gråsuggor och dreglande paddor... allt från den ultimata GGG :D

http://www.sallander.nu/tintin/text/svor.html
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

#130
Hahaha, fan vad bra. Den sidan sparas genast i arkivet. :)

"Era tjattrande kariblar!" hahaha :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Nej, heter han Archibald!?  :)

Fast de har glömt ett okvädinsord, kanske det viktigaste - "autodidakt"  :D

Är allting av Översättning av Per Kellberg från "Rackham den rödes skatt"? Nåväl, en kulturgärning att lägga upp denna sida.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Quote from: F16_Filur on February 24, 2010, 14:58:52
2. Aktiens kurs (prisets linje i grafen) har fallit genom MA100 ovanifrån, MA100 pekar dessutom nedåt - detta är hans utgångspunkt, således en fallande marknad. Så fort MA100 börjar bli uppåtriktad igen köper man.

3. Hehe... han menar samma sak med MA100, MAkurs-kurvan och MA100-kurvan. En manual ska alltid ha minst tre olika begrepp för samma sak, det blir så trist med upprepningar, och dessutom är ju alla läsare tankeläsare.  :D

Men i punkt 2 pratar han ju om att "indexkurs-kurvan" ska vara under MA100 för OMX30 också. Jag antar att han menar att index för OMX30 först ska vara under MA100, sen ska även aktiekursen gå under MA100 som är negativt. Det måste väl vara utgångspunkten?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

#134
Kopiera det här till webläsaren:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=%5Eomx#chart8:symbol=^omx;range=6m;indicator=sma(100);charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined

Där ser du hur index föll under MA100 nu i februari, men MA100 är fortfarande svagt stigande. Den dag MA100 vänder från neutralt till svagt fallande är det dags att sälja allt (enligt honom). Inget finlir direkt, men det lär skydda en från större förluster och hålla en på banan 60-80% av uppgångsfaserna.

Horizon

Tack, nu är jag med på banan igen. Sitter och fipplar med Hitta Kursvinnare, där kan jag lägga flera olika MA på OMX30 och se vilken som varit optimalt för en tid tillbaka. Ska se vad jag kan komma fram med.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names